poniedziałek, 8 czerwca 2015

to wszystko bzdety wiem przecież ....ale skoro takie optymistyczne,

http://www.dobrysennik.pl/horoskop/horoskop-dzienny/ogolny/wodnik

Horoskop dzienny (8.06) - ogólny » Wodnik

Horoskop WodnikTo będzie dynamiczny dzień. 

» Miłość: Warto zastanowić się nad telefonem do bliskich.

» Finanse/praca: W finansach dobry czas, aby nadrobić straty.

» Zdrowie: Przygotujesz dziś zdrową sałatkę.
Procentowy rozkład ogólnego horoskopu dziennego:
Zdrowie: 100%
Miłość: 55%
Pieniądze: 81%
Praca: 95%
Pomysłowość: 80%

**********************************Ażeby nie było, to ja w te klocki nie wierzę!!! heheAle poszukam tu jakąś przepis na tą zdrową sałatkę nie tylko dla nas wodnikówAch takie fajne prognozy na początek dnia, jak tu się nie cieszyć-;)))to wszystko bzdety wiem przecież ....ale skoro takie optymistyczne, pożyjemy a do wieczora to jeszcze szmat czasu. Dzień się dopiero zaczyna jest 4, 14 a ja tu już przy porannej kawie, oj to jednak dynamicznie no nie???

http://kuchnialidla.pl/product/salatka-z-awokado-i-tunczyka


Sałatka z awokado i tuńczyka

Co kupić

  • 1 dojrzałe awokado
  • 150 g tuńczyka w sosie własnym
  • 2 szklanki pomidorków koktajlowych
  • 1 pęczek szczypiorku
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • sok z 1 cytryny
  • sól
  • pieprz

Jak zrobić

poziom: łatwy porcji: 2 czas: 10min

Przygotowanie

Awokado pozbawiamy skóry i pestki, a następnie kroimy w kostkę. Przekładamy do miski, skrapiamy sokiem z cytryny. Dodajemy odsączonego z zalewy tuńczyka oraz pokrojone w ćwiartki pomidorki. Natkę pietruszki oraz szczypiorek drobno siekamy i dodajemy do sałatki. Całość mieszamy razem. Przyprawiamy do smaku solą oraz pieprzem.



Sałatka z kaszą pęczak, żurawinami i schabem

i jeszcze taka  ciekawa sałatka, w sam raz na gorące dni..

Co kupić

  • 800 g ugotowanej kaszy pęczak
  • 1 świeży ogórek, umyty, pozbawiony pestek, pokrojony w kostkę
  • 1 pęczek szczypiorku, umyty, drobno pokrojony
  • 1 duża cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • 25 g migdałów w całości, obranych
  • 1 duży pęczek natki pietruszki, umytej, drobno pokrojonej (opcjonalnie można użyć 2 pęczków, kilka listków pozostawiamy do dekoracji)
  • 1/2 mango, umytego, obranego, pokrojonego w kostkę
  • 1 brzoskwinia, umyta, obrana, pokrojona w kostkę
  • 25 g żurawin
  • 25 g rodzynek
  • 50 g pistacji
  • 1 pęczek rzodkiewek, umytych, pokrojonych w półtalarki

Jak zrobić

poziom: łatwy porcji: 4 czas: 30min
Do dużej miski wrzucamy ugotowany pęczak
(możemy użyć również kaszy jaglanej lub gryczanej),
ogórek, szczypiorek, cebulę. Dodajemy żurawinę,
rodzynki, pistacje oraz migdały w całości,
 pokrojone w kostkę mango oraz brzoskwinię.
 Następnie dodajemy posiekaną natkę pietruszki.
 Rzodkiewki kroimy w półtalarki i dodajemy do pozostałych składników.

Sos

Musztardę i oliwę z oliwek mieszamy
do uzyskania jednolitej masy. Doprawiamy
 solą, pieprzem.
 Dodajemy łyżkę wody, całość mieszamy.

Smażone plastry schabu

Plastry schabu myjemy i osuszamy.
 Delikatnie nacinamy błonkę na brzegach plastrów.
Mięso z obu stron doprawiamy pieprzem i solą.
 Plastry schabu smażymy na bardzo gorącej
patelni posmarowanej oliwą z oliwek.
Schab smażymy ok. 2 minuty z każdej strony,
odkładamy do ostygnięcia, a następnie kroimy w kostkę.
Mięso dodajemy do miski z pozostałymi
składnikami. Wlewamy sos. Doprawiamy
pieprzem oraz solą. Całość mieszamy.
Sałatkę przed podaniem wstawiamy minimum
 na 5 godzin do lodówki.
Dekorujemy kilkoma listkami natki pietruszki.

12 komentarzy:

  1. Masz rację :) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz Uleczko od samego rana :)
    Ja już jestem po zakupach, teraz gotowanie obiadu, zaraz posprzątam i do ogrodu, bo ma być 28 st. Mam zestaw książek do czytania w pogotowiu. Pozdrawiam Uluś :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś u mnie Aniu będzie ta sałatka z awokado, bo akurat to mam w lodowce i bardzo lubię awokado. U nas pochmurno. zaliczyłam Ośrodek Zdrowia bo zabrakło mi leków na moja tarczycę, a po drodze nabyłam truskawki. Tu u nas po 5 złoty za kg. Buziaki-;)))

      Usuń
  3. ... kiedyś coś czytałem o Wodnikach, są super ... najgorzej ze mną Baranem, każdy omija ... zaś Wodnik na dziś? ... miłości trochę więcej, ale poco? ... gorąco przecież ... a reszta jest O.K. ... dziś remanent w papierach ... przez te ostatnie dni mnie przygrzało ... dziś tylko klopsiki, ziemniaki, mizeria ... trzeba mniej, wczoraj wszyscy się gapili na grubasa ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wodnik wodnikowi nie równy podobnie z Baranami a znałam kilku , kobiety i panów i nawet Sympatię Barana kiedyś miałam i to nie jednego, ale jedynie platonicznie i z pełną kulturą. Miało się to powodzenie hehe. Jesteś Andrzeju. wysoki chłop, to ta waga aż tak tragiczna chyba nie jest Powolutku przyzwyczajaj się do mniej kalorycznego jadła. Wchodź dziennie rano na wagę (ja tak robię )i kontroluj wagę na bieżąco bez odchudzania, tylko mniej tłusto i mniej kalorycznie.Jak widzę że waga pokazuje 1 kg za dużo, to na drugie 2 dni jem chudsze posiłki, i waga wraca.Taka ciuciubabka, ale to jest u mnie sprawdzone i na razie działa, a czasem tak 1 raz w miesiącu to nawet i kotlet i frytki sobie podaję.albo golonko. Masz przecież teraz tylko siebie ,więc i czasu by o siebie zadbać. U mnie mniej na co dzień ziemniaków ,i mniej chleba, ale jem, tylko mniej i też nie co dziennie. Pozdrawiam i uściski serdeczne-;)

      Usuń
  4. A któż wierzy w takie horoskopy? te od astrologa to prawda...

    OdpowiedzUsuń
  5. Agatko no jak w tak piękny horoskop dzisiejszy nie uwierzyć. Tylko w takie wierzę hehe, w inne negatywne absolutnie nie..a ogólnie toż to przecież i tak bzdura wielka...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uluniu ! miło, smacznie i kwitnąco u Ciebie, jak zawsze przyjemnie tutaj bywać i czytać :)
    Pozdrawiam milutko :

    OdpowiedzUsuń
  7. Staram się jak mogę Bożenko . Ale głównie jest tu na moim blogu to co i mnie interesuje. Jak chociażby te przepisy kulinarne. Kiedyś to robiłam, teraz właściwie jedynie często tylko czytam. Taka kolej losu. Pozdrawiam wzajemnie i uściski serdeczne posyłam-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Też więcej przepisów czytam niż realizuję. Za to niskokaloryczne sałatki prawie zawsze wypróbowuję...

    OdpowiedzUsuń
  9. Też teraz coraz bardziej uważam co jem i ile przede wszystkim, hehe..

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga