poniedziałek, 27 kwietnia 2015

A dziś ostatni kwietniowy w tym roku poniedziałek-jak strasznie szybko czas mi leci

Ale tych zdjęć wczoraj na cykałam hehe. ale warto utrwalić taki piękny wiosenny dzień na zdjęciach no nie? Bo przecież tak szybko wszystko mija, a zdjęcia tym razem nie tylko z mojego ogrodu (sąsiedzi także o swoje dbają)tylko kot i tulipany moje








Te 2 ostatnie to już znów u siebie (forsycje tulipany i kotka Tygrysek)

***************************************************************************
A na obiad będzie dziś

Zupa jarzynowa 



obrazek z sieci
Zupy lubię od zawsze, gotuję je często. Dziś przejrzałam lodówkę i stwierdziłam,
 że zupa jarzynowa będzie idealna. 
Oczywiście ja nie umiem ugotować zupy jarzynowej w małej ilości. 
Jakbym się nie starała to wyjdzie mi cały garnek...
 na szczęście tę zupę mogę jeść na obiad i kolację :-)
Gotuję zupę zaledwie 15 minut, 
do czasu aż ziemniaki i marchewka robią się na pół twarde, 
a potem wyłączam płytę. 
I to jest bardzo dobry sposób, bo warzywa zmiękną, ale pozostaną jędrne ..

a to składniki na zupę  z sieci. 

Bo u mnie, to na ogół mieszanki z mrożonek 

które zawsze mam ,zapasowe u siebie w zamrażarce

Składniki na 4 – 6 porcji

2 litry bulionu drobiowego albo warzywnego 
4 -5 młodych marchewek
½ korzenia selera
1 nieduży korzeń pietruszki
1 średnia zielona cukinia
1 średnia kalarepa
1 szklanka zielonego groszku
1 młoda cebula
½ główki młodej kapusty
4 – 5 niedużych młodych ziemniaków
1 listek laurowy 
2 ziarenka ziela angielskiego
1 łyżeczka soli
świeżo mielony pieprz
1 łyżeczka cukru
opcjonalnie: śmietana albo mleko, koperek albo natka pietruszki

6 komentarzy:

  1. ... ale pięknie w ogrodzie ! ... a te skrzynki to kto dźwiga? ... bardzo lubię jarzynową ... i zal, bo mój miesiąc się kończy ... ale nadchodzi MAJ ! ... czy przyniesie może coś dobrego? ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maj piękny miesiąc Andrzeju ..pozdrawiam serdecznie-;)

      Usuń
  2. Nadchodzi najpiękniejszy miesiąc w roku, czekam na niego wiele miesięcy. Raj dla ogrodów przydomowych, każdy dba, aby teraz najpiękniej się prezentowały. Nasi sąsiedzi też mają cudnie, właśnie zrobili nową pergolę.
    Buziaki Uleczko ślę, lubię jarzynową, najbardziej taką prawdziwie letnią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W nocy padał bardzo juz potrzebny deszcz i wszystko wokół kwitnie i zieleni. Także i organizm juz tęskni za zieleniną . Zupy i różne i,sałatki teraz u mnie codziennie jak najbardziej Aniu. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  3. -- a ja ostatni kwietniowy poniedziałek potraktowałam tak odrobinkę na luzie... no oczywiście co było do załatwienia- załatwione, co do zrobienia - zrobione, od siedemnastej do wieczorka pełen relaks w ogródku.... lubię tak sobie pogrzebać, poprzesadzać, popatrzeć, pomyśleć...
    -- wczoraj odbyła się VII OGÓLNOPOLSKA PIELGRZYMKA STRAŻAKÓW NA JASNĄ GÓRĘ..... no i my też byliśmy.... było pięknie, uroczyście, jak i na poprzedniej... // dodam tylko, że takie pielgrzymki strażackie są co pięć lat//
    -- spokojnej nocy, u mnie właśnie zaczęło grzmieć... znikam pod kołderkę, bo ja z tych co rano wstają, no a ostatnio to już koło czwartej bażant krzyczy za oknem i nie sposób się nie obudzić.... więc dziś już tylko.... DOBRANOC... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie byłam na żadnej pielgrzymce. To nie są moje klimaty. Mam fobię jeżeli o ciasnotę w ludzkich skupiskach idzie. U nas w nocy padał delikatny deszczyk. Sucho jest juz bardzo ale w ciągu dnia miło jest wygrzewać się na słoneczku. Dobranoc Alu dziękuje Ci że tu czasem do mnie zaglądasz.-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga