wtorek, 15 lipca 2014

W trosce o szare komórki

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/lecznicze/dieta-na-dobra-pamiec-i-koncentracje_38069.html





obrazek z sieci

..Niedobrze jest, gdy nuda czyha,
Gdy takie serso już cię mierzi i odpycha,
A kiedy nawet już nie będą miały wzięcia
Szare komórki do wynajęcia
Tak mi się dziś przypomniał Młynarski z tym tekstem.




Dieta na pamięć i koncentrację: ryby


Układając jadłospis, pamiętaj, by 2–3 razy w tygodniu zjadać porcje (ok. 150 g) ryby morskiej. 

To jedno z najlepszych źródeł tłuszczów nienasyconych omega-3.

 Te zaś budują mózg i są składnikiem błony komórkowej neuronów, potrzebujemy ich także do wytwarzania neuroprzekaźników, czyli substancji przenoszących impulsy nerwowe.

 Kwasy omega-3 pobudzają również wydzielanie serotoniny, która poprawia nastrój

. Ale to nie wszystko. 

Jak dowodzą naukowcy, dieta bogata w tłuszcze omega-3 obniża ryzyko demencji i choroby Alzheimera.

 Podobne właściwości ma olej lniany, rzepakowy i oliwa. 

Mają one też sporo witaminy E, która spowalnia starzenie się komórek nerwowych.


Dieta na pamięć i koncentrację: mięso



W trosce o szare komórki warto zadbać, by raz dziennie w menu pojawiła się porcja (150 g) mięsa lub 2–3 plasterki wędliny. 

Zawierają one sporo witamin z grupy B, zwłaszcza witaminę PP (niacynę). 

Jej niedobór powoduje osłabienie pamięci, kłopoty ze skupieniem uwagi i kojarzeniem oraz bezsenność. 

Mięso to najlepsze źródło pełnowartościowego białka (wykorzystywanego do wytwarzania tkanki mózgowej i enzymów w mózgu),

 a także dobrze przyswajalnego przez organizm żelaza.

 Poprawia ono ukrwienie mózgu, co sprawia, że jest on lepiej odżywiony i może pracować na wyższych obrotach


http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/lecznicze/dieta-na-dobra-pamiec-i-koncentracje_38069.html






Arbuz - ile ma kalorii i czy jest wskazany?

Jedną z większych bolączek osób odchudzających się jest - spożywanie płynów. Powinniśmy wypijać co najmniej 1,5 litra dziennie najlepiej wody. Na ratunek latem przychodzi nam Arbuz.

Arbuz w 92% składa się z wody dlatego idealnie gasi pragnienie. Ma słodki orzeźwiający smak. Zawiera małą ilość witamin za to posiada potas, wapń i magnez.  W 100gramach ma tylko 30kcal. Sama zawartość owoca waży mało - dużo waży skóra. Arbuz jest zalecany przez dietetyków gdyż polepsza przemianę materii oraz wpływa pozytywnie na układ pokarmowy. Jest również używany w kuracjach kosmetycznych.

Arbuz ze względu na duży skład wody jest owocem moczopędnym. Pomocnym w leczeniu rożnych chorób. 
Jest jak najbardziej wskazany podczas diet odchudzających. Nie zrażajcie się tym że jest słodki - można go jeść bez ograniczeń . Sporo osób mówi że arbuz działa tez dobrze na skórę wiec może nasza oponka by lepiej wyglądała? Jak myślicie?(tekst jest z sieci)

********************************************************************************************************************


Zaliczyłam dziś fryzjera . Moja fryzjerka  miała dziś pełny zakład klientek, ale znalazłam inny zakład ,i mam teraz  lepiej ścięte włosy. Chyba na stałe zmienię fryzjerkę, choć ten pierwszy salon jest bliżej mojego domu. 
W drodze powrotnej kupiłam połówkę arbuza, i pyszną wędzoną świeżutką makrelę . Byłabym calutką rybę  zjadła ,ale od czego moje nowe mocne postanowienie poprawy, hehe.. Z trudem ale połowę włożyłam do lodówki. A arbuz już troszeńkę za bardzo dojrzały. Ale w taki upal jak dziś super sprawa..Wredna waga stanęła na tych 1,5 kg mniej. Byłam trochę rozczarowana głupia.Co ja oczekuję, że co, raz dwa i będę znów smukła jak ta łania tak z dnia na dzień..przecież te 1,5 to i tak już sukces jest no nie??






Archiwum bloga