sobota, 23 marca 2013

Dziś gasimy światło na godzinę. O 20.30 rozpoczyna się akcja "Godzina dla Ziemi".

http://wiadomosci.wp.pl/kat,8771,title,Godzina-dla-Ziemi-o-godzinie-2030-gasimy-swiatla,wid,15439855,wiadomosc.html



"Godzina dla Ziemi" - o godzinie 20:30 gasimy światła

IAR | dodane (06:00)

fot. Thinkstockphotos
opinievideo
AAAdrukuj

Dziś gasimy światło na godzinę. O 20.30 rozpoczyna się akcja "Godzina dla Ziemi". W Polsce już po raz szósty przyłączamy się do tego ruchu, w który angażują się setki milionów ludzi na całym świecie. 

Małgorzata Kosowska z WWF Polska podkreśla, że "Godziny" mają symboliczny wymiar. Gasząc na pewien czas lampy pokazujemy, że zależy nam na tym co dzieje się z planetą na której żyjemy. Chodzi nie o oszczędność energii, lecz o świadomość ekologiczną. Wyłączając światło "włączamy myślenie", żeby codziennie pamiętać o oszczędzaniu prądu, wody, korzystaniu z komunikacji miejskiej. 

                                         ******************************************




Przed chwilką to przeczytałam. Nie wiedziałam i wkleiłam dla tych którzy tak jak ja nie wiedzieli. 

13 komentarzy:

  1. Chińczycy też się włączają ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla Polski ma też ta akcja jeden pozytywny aspekt, Uleczko (dla Chinczyków to o krok od katastrofy), że nikt absolutnie od tego nie umrze, wręcz przeciwnie, pewnie sie urodzi!
    kusiki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ano tak. Masz rację Andrzeju. Dla nas byloby to dobre. Ano zobaczymy za 9 miesięcy, czy to coś dało. Kusiki wzajemne-;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dowiedziałam się od Ciebie, wyłączamy więc wszystko o 20:30 !!! Pozdrawiam Uluś :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie także wyłączyłam światło i cały dom tonął w ciemnościach,do przed chwilką, bo bylam na urodzinach wnuczki . Pozdrawiam Aniu-;)))

      Usuń
  5. Uleczko , nam od jesieni aż do wiosny tworzą wieczorowy nastrój tylko świece .Dzisiaj moja Mamuśka kończy 87-lat. Moc serdecznych uścisków i zdrówka jak najwięcej życzę ***alutka***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny wiek Alutko . Zdrowia i 100lat, dla szanownej Pani Mamy.-;))))

      Usuń
  6. To faktycznie tylko taki gest symboliczny, takie "puknij się w głowę", ale w przypadku niektórych urządzeń, ponowny rozruch zeżre zaraz to niby uzyskane w ciągu tej ciemnej godziny. Takiego rozumnego oszczędzania trzeba uczyć od małego, by stało się nawykiem, a nie li tylko imprezą... choć może trzeba i niektórym i tak jakoś przypomnieć o skutkach stałego, nadmiernego czerpania z przyrody. Jak znam życie, dla bardzo wielu myśl o konieczności oszczędzania energii najskuteczniej przychodzi wraz z solidnym rachunkiem z zakładu energetycznego. Ale dla solidarności i ja pstryknę na "ciemność". Buziaki. - Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A rachunki nieubłagane Nina. Buziaki serdeczne-;))

      Usuń
  7. Wieczór przy świecach...jest naprawdę przyjemny.Kocham naszą piękną Ziemię...chcę uczestniczyć w tej akcji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapomniałam, oczywiście... Ziemio, wybacz!

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga