niedziela, 10 marca 2013

Dziś Dzień Mężczyzny

http://www.ofeminin.pl/emocje/10-marca-dzien-mezczyzny-n69596.html


Zaznacz 10 marca w kalendarzu - dziś Dzień Mężczyzny





Najserdeczniejsze życzenia dla wszystkich Mężczyzn dużych i małych w dniu ich Święta




Zobacz, co Twoi znajomi czytali w ofeminin.pl!
10 marca - Dzień Mężczyzny© bew.com.pl - Zaznacz 10 marca w kalendarzu - dziś Dzień Mężczyzny
10 marca - Dzień Mężczyzny© bew.com.pl
Zaledwie dwa dni temu obchodziłyśmy Dzień Kobiet, już musimy naszą uwagę poświęcić panom. 10 marca świętujemy bowiem Dzień Mężczyzny.

Choć święto całkiem nowe, z roku na rok przybywa jego fanów (zwłaszcza płci męskiej).  Nic dziwnego. Dzień Mężczyzny brzmi w końcu znacznie poważniej niż Dzień Chłopaka obchodzony 30 września głównie przez młodzież.

Dlaczego właśnie 10 marca świętujemy Dzień Mężczyzny? Polska należy do nielicznej grupy krajów, która Dzień Mężczyzny obchodzi w innym terminie niż reszta świata. W Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednocznych, Kanadzie, Chinach czy Australii Dzień Mężczyzny obchodzony jest 19 listopada. Ustanowieniu tego święta miała przyświecać idea równouprawnienia i równowagi płci. W  Polsce, wybór 10 marca na Dzień Mężczyzny nie jest jednak przypadkowy. Przypada dokładnie w święto kościelne: wspomnienie 40 męczenników. Złośliwi (mężczyźni) twierdzą, że to metafora ich codziennego męczeństwa i podlegania władzy kobiet.



Serce pompuje krew


Teksty i obrazki z sieci





Pokój na jedną noc

Do hotelu w Związku Radzieckim późną porą przybył podróżny:
- Poproszę o pokój na jedną noc.
- Niestety, mamy tylko wolne jedno miejsce w pokoju pięcioosobowym.
- Może być, w końcu to tylko jedna noc - odpowiedział podróżny i pomaszerował do wskazanego pokoju. Ułożył się wygodnie i zamierzał zasnąć, ale współtowarzysze grali w brydża, opowiadali sobie kawały i co chwila wybuchali głośnym śmiechem. Podróżny ubrał się i zszedł do recepcji:
- Poproszę 5 herbat na górę za jakieś 10 minut.
Wrócił do pokoju i mówi:
- Panowie tak swobodnie opowiadacie sobie dowcipy, a przecież tutaj może być założony podsłuch!
- Co pan! w hotelu?
- Możemy to łatwo sprawdzić - panie kapitanie! poproszę 5 herbat pod 14-stkę. Rzeczywiście, w tym momencie przynoszą herbatę. Współtowarzysze z lekką obawą kładą się spać. Rano podróżny wstaje i widzi że prócz niego w pokoju nie ma nikogo. Schodzi do recepcji:
- Co się stało z moimi współlokatorami?
- Rano zabrała ich milicja.
- A mnie dlaczego nie zabrali?
- Bo kapitanowi spodobał się ten dowcip z herbatą.

16 komentarzy:

  1. Co chwila teraz jakieś święta takie są pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedzialam Agatko, Pan w komentarzach mi przypomniał. Pozdrawiam-;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry dowcip :-)))
    Nie wiedziałam ,że panowie mają dzisiaj swoje święto :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od naszego Kormorana się dowiedziałam . Teraz już wiemy,hehe. Pozdrawiam serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No teraz mozemy swietowac:) Tak dzisiaj w polskim radiu podali ze jest dzien mezczyzny no i od razu sie lepiej poczulem- za zyzenia pieknie dziekuje. Przeciez to mile tak sobie umilac chwile:) Pozdrawiam- Kormoran

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale czemu akurat w dniu 40 męczennikow to wasze męskie święto ,to dla mnie zagadka he he. Milego swiętowania zyczę-;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę jak milutko:)))) gdy kobietki o nas pamietają. Ale z tymi 40 męczennikami to nie słyszałem:))) dobre -sprzedam dalej ludziom. Dziękuję- obserwator

    OdpowiedzUsuń
  8. 10 marca – Czterdziestu Męczenników
    Czterdziestu Męczenników jakich, czterdzieści dni po nich takich. To na dziś przysłowie ludowe. Wszystkiego dobrego z okazji dzisiejszego waszego święta Obserwatorze miły. serdecznie pozdrawiam-;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam, że ustanowiono konkretną datę, by ograniczyć święto do jednego dnia, bo zazwyczaj bywało, że po Dniu Kobiet następował Rok Mężczyzn. Oczywiście to żart, ale niech sobie będą dni takie i owakie, jeżeli ktoś chce się w to bawić. Człowiekiem trzeba być kazdego dnia, a nie każdy nim jest - bez względu na płeć. Pozdrawiam serdecznie. Nina

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Nina. Nie zazdroszczę im, bo teraz to tak naprawdę to ja mam przez calutki rok święto jak chcę. Dziś dopiero wstalam, choć już o 6 byłam tu z moją pierwszą kawą potem spać mi się jeszcze zachcialo(ciągle slaba przy tej trwającej ciągle jeszcze niedoleczonej chorobie) i poszłam sobie jeszcze poleżeć. Pogoda także do spania zachęca, a taka pogoda jak jeszcze 40 dni takich będzie , to w śpiączkę chyba zapadnę he he. Uściski serdeczne Nineczko-;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dowiedziałam się o tym święcie ze zdziwieniem, kiedy mój wnuk telefonicznie składał życzenia mojemu mężowi. Pozdrawiam Uluś :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj było też 40 męczenników. Podobno teraz przez 40 dni bedzie taka pogoda jaka byla wczoraj(-; buuu Oby się nie sprawdziło. Pozdrawiam Aniu-;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe ,przyłączam sie do życzeń

    OdpowiedzUsuń
  14. Panowie jednak też mają swoje święto, tylko, że ja o tym nie wiedziałam... :)) Dowcip przedni.
    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Teraz juz wiemy i w przyszłym roku zapamiętamy. Pozdrawiam-;)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga