czwartek, 7 marca 2013

A życie twoje niechże będzie żywe I pełne miłych żywych niespodzianek

e-Kartka Dzień Kobiet Kwiaty dla Ciebie!, kartki internetowe, pocztówki, pozdrowienia

Święto Kobiet 

W tym dniu nieistniejącym święta kobiet
A jednak właśnie ten dzień się pamięta
Doprawdy składam tę wiązankę tobie
Z wyrzutów sumienia
Niech że na gorsze nic już nigdy się nie zmieni
I nikt nie każe ci być twardą i bez wad
Miej zawsze dużo dobrych rzeczy do jedzenia
Bezpieczny własny świat
Cóż jeszcze tylko bukiet szczerych chęci
Co nie jest więcej wart niż ćwiartka w bramie
Niech nic juz nigdy złego się nie święci
Święte niech - święci się
Nie telep się samotnie w czterech ścianach
W każdy odgłos się nie wsłuchuj jak ten pies
Niech tylko słońce w twoje okno skośnie wpada
Nie tylko ciągle deszcz
A życie twoje niechże będzie żywe
I pełne miłych żywych niespodzianek
I nie bierz dobrych monet za fałszywe
Mimo że mimo że
Ubieraj się w kolory - nie na czarno
I niech telefon dzwoni bodaj cały dzień
I nie trać wiary - niech na twoja przyszłość cała
Nie padnie nigdy cień.

                                                       *********************************

Miej zawsze dużo dobrych rzeczy do 

jedzenia

Chcesz poczuć wyjątkowy smak lodów tiramisu? Przygotuj świąteczny deser i podziel się z bliskimi.

Tiramisu
Składniki:
  • opakowanie okrągłych biszkoptów
  • ½ l śmietany kremówki 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • lody tiramisu Carte d’Or 
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 2 łyżeczki słodkiego kakao
  • kilka kropel likieru amaretto

Sposób przygotowania:
  1. Przygotuj pucharki do deserów.
  2. Ubij na sztywno śmietanę kremówkę z cukrem pudrem.
  3. Tabliczkę czekolady rozpuść w kąpieli wodnej

tir.jpgSposób podania:
  1. Biszkopty układaj na dnie pucharków na przemian z ubitą śmietaną i lodami o smaku tiramisu.
  2. Wierzch polej rozpuszczoną czekoladą i posyp kakao.
  3. Następnie całość skrop likierem amaretto. 


28 komentarzy:

  1. Ze słodyczy nie korzystam - pudełka po lodach przydają się za to czasem do trzymania drobnych szpargałów.

    Choć to komunistyczne święto w moim mniemaniu, to jednak zarówno Tobie, jak i odwiedzającym Cię Paniom składam najlepsze życzenia! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mironq i ślicznie dziękuje za miłe sercu życzenia w swoim i moich blogowych koleżanek imieniu.
      Zero słodyczy? Co to za życie he he. Ale ja mam także jeżeli o słodycze chodzi tylko takie etapy kiedy mam na nie ochotę, i pewnie organizm ich się także domaga. A pudelka, to masz rację nieraz przydatne. Nie zawsze wyrzucam. Pozdrawiam cię przy mojej porannej trochę póżnej kawie bardzo serdecznie-;))

      Usuń
  2. :-)
    Uwielbiam lody z tej firmy, a szczególnie zajadam się Malagą :-)))
    Miłego dnia życzę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu nie za cieplo, to też teraz nie jem lody. Ale lubię takie szybkie desery z lodami jak ten tu w przepisie. Niekoniecznie muszą być lody tej firmy. Pozdrawiam Serdecznie i milego dnia wzajemnie-;))

      Usuń
  3. Te mile chwile, jak najbardziej wskazane!
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie staję okoniem do jakiegoś święta które mnie nieszczególnie wzrusza. Ale do święta kobiet mam słabość bo dotyka czasy mojej mlodości i niejedno mile wspomnienie Pozdrawiam Judith serdecznie-;))

      Usuń
  4. I ja wszystkiego naj..., bo Cię lubię.
    - Życzenia... wszelkie z okazji i bez okazji są sympatyczne, gdy szczere i nie na siłę, nie z przymusu, a te ósmomarcowe właśnie takie bywały i to było powodem, że odrzucałam je wewnętrznie, a zewnętrznie musiałam to znosić, bo za dobre słowo dobrym słowem trzeba odpłacić.
    - Zazwyczaj najbardziej świętowali mężczyźni i to ci, którzy tak zapamiętale obchodzili to święto, że o zonie własnej zapominali.
    Nie podoba mi się wyróżnianie wg płci - te parytety na siłę, co chwilę walki feministek o byle co... Trzeba wybierać CZŁOWIEKA ze względu na jego walory - rozum, dobroć itd. Miłego dnia, Uleczko. Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Nina ja także cię lubię to tak na początku. A święto ma za sobą cały worek moich wspomnień, i dochodzi teraz jeszcze to że urodzila się pięć lat temu moja wnusia Oliwia. Dlatego lubię ten dzień. A co do panów to już jest inksza inkszość . Mój mąż także świętował od rana w biurze ,a potem i nieraz dopiero w nocy trafił do domu w stanie odpowiednio do tego świętowania he he. Ale bylo minęło ,a ja juz 11 lat wdową jestem i takie świętowania mężowe są mi już zaoszczędzone na szczęście. Pozdrawiam cię bardzo serdecznie-;))

      Usuń
  5. Deszczowe dzisiaj to kobiece święto. Ja lubię okazje do małego świętowania hehe, ale za lodami nie przepadam...
    Uściski świąteczne od Adeli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi że z deserem nie trafiłam u ciebie. Coś mało cię ostatnio tu w komentarzach. Już się martwiłam. Wzajemne świąteczne uściski dla ciebie-;))

      Usuń
    2. Uleczko, często piszę dopiero wieczorem, tak było np. przedwczoraj, a wtedy Ty już wypoczywasz. Ostatnio coś się powolna zrobiłam i do pracy nieraz pędzę na ostatni moment. Trzymaj się kochana- A.

      Usuń
    3. Wypoczywam całymi dniami, już mi bokiem wychodzi. Mam nadzieję że mi przejdzie, bo nie lubię się taką ślamazarną po tej chorobie. Czasem jednak potem nocą mam kłopot z zasypianiem. U ciebie jest to moze to przesilenie wiosenne które daje ci się we znaki. Trzymajmy się zatem i zdrówka Adela-;))

      Usuń
  6. I ja z bukietem kwiatów pędzę do was kochane kobietki i niech taki dzień trwa cały roku dla każdej z Was. Niech odejdą troski i choroby w kąt a tylko uśmiech na twarzach niech gości. Pozdrawiam- obserwator

    OdpowiedzUsuń
  7. Przed chwilka mój młodszy sym przybył z tabliczką czekolady zamiast kwatka. Ale milo mi, i tobie Obserwatorze miły serdeczne dzięki za życzenia dla nas kobiet blogowych. Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Z okazji Dnia Kobiet
    pragnę złożyć życzenia, wszystkiego najlepszego,
    dużo szczęścia, by w każdym dniu roku uśmiech na twarzach Waszych gościł tak samo często, jak w tym dniu.
    Bądźcie zawsze szczęśliwe, złym losom nieznane,
    uprzejme, czułe, tkliwe, przez wszystkich kochane
    życzy Wam Kormoran

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne wzruszające życzenia. Dziękuję w imieniu własnym i moich miłych blogowych koleżanek. Pozdrawiam serdecznoe-;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszności serwujesz. Uleczko :)) Mój mąż na dzisiaj zapowiedział jakąś niespodziankę, pewnie nie będą to tiramisu, ale także liczę na coś smacznego. Lubię wszelkie okazje do miłego spędzenia czasu, do tego, żeby być szczególnie traktowaną. Nie przeszkadza mi, że to niby komunistyczne święto, nie postrzegam tego tak. Chyba każda kobieta tak ma, więc życzmy sobie wzajemnie dużo radości :) Piosenka Maleńczuka - jak niemal wszystkie - świetna, choć on sam niewizualny. Buziaki ślę kochana Uleczko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu. Zazdrościć tego że masz jesze partnera w domu i nie jesteś sama. Życzę ci milego spędzania tego dnia. Buziaki wzajemne tobie posyłam-;))

      Usuń
  11. Witaj, Uleczko.
    To żadne komunistyczne święto, tak się mylnie przyjęło, bo za PRL obchodzono je szczególnie uroczyście, heee..heee, pamiętamy to, Ula, prawda? Lubię wszelkie świętowanie i cieszy mnie każdy kwiatek i życzenia. Coraz ich mniej ostatnio, taka kolej losu, więc życzmy sobie nawzajem.
    Życzę Ci więc radości i zdrowia, a słodkości ile tylko dasz radę... Buziole wielkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Azalia. Co się stało że cię ostatnio u mnie tak malo. Pewnie to z powodu tak wielkiego wzięcia tam u ciebie na twoim blogu. Jasne że to nie komunistyczne święto. Ale ma u nas taka przylepkę.Oliwka dziś obchodzi swoje 5 urodzinki. A młodszy syn przyniósł czekoladę i wymienił mi popsutą spłuczkę na dole w moim WC, a to był naprawdę praktyczny prezent choć mnie kosztował 100 złociszów he he. Radości i zdrowia wzajemnie tobie życzę kochana i wielki buziak posylam z okazji tego święta.-;))

      Usuń
  12. Uleczko, przepis świetny. Na pewno kiedyś go wypróbuję, bo uwielbiam lody, ale póki co gardło jeszcze nie całkiem zdrowe, więc na razie się wstrzymam. Zacytowanego wiersza(piosenki?) nie znałam, ale słowa są bardzo prawdziwe. Życzę Ci w Dniu naszego Święta, abyś nigdy nie czuła się samotna a życie było pełne miłych niespodzianek:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Irenko miła . Dzięki za życzenia i wzajemnie wszystkiego dobrego w tym naszym święcie.Mam na ogół w lodówce zawsze jakieś lody i taką niespodziankę jak przychodzi ochota, to łatwo zrobić.Śmietanka w spreju ,lody i ajerkonjak ,do tego kawa po wiedeńsku z śmietanką (tą w spreju) i już deser gotowy.A na gardło podobno lody są lekarstwem tak pediatrzy radzą mamą maluchów. Moja wnusia zachwycona takim leczeniem, i podobno pomaga. Życie Irenko chyba zawsze nam szykuje jakieś niespodzianki. Oby to były dla nas zawsze te z tych miłych.. Zdrowia Ci życzę kochana. Okropnie jest chorować Uściski serdeczne-;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obyśmy zdrowe były i wielu takich świąt doczekały ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma obawy Bogusiu, ty jeszcze dużo takich świąt się doczekasz. Młoda jesteś przeciez jeszcze wobec mnie pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  15. O matko kochana,ile Twoich postów opuściłam, zaraz to nadrobię. Życzę Cie wiele słodyczy i zdrowia:) Ale lody zimą? Latem pożeram tony, ale zimą nie umiem:) Choć i tak narobiłaś mi smaka. Mam nadzieję, że czujesz sie lepiej? Ella

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Ella. Wiesz jak się ma tyle czasu jak ja, to i tu produktywność na blogu odpowiednia. Jako pracująca i matka rodziny z tamtych czasów moich, to na blogu by mnie chyba wcale nie bylo z braku czasu. Czasy i dla ciebie kiedyś się zmienią, ale do tego jeszcze duzo wody w wiśle popłynie. A co do lodow, to podobno bezpiieczniej jest je jeść zimą a lekarze przepisują dzieciom lody jak maluchy mają problemy z gardłem.Chyba się już lepiej zaczynam czuć ,a to już i najwyzszy czas po tylu miesiącach chorowania. Pozdrawiam cię bardzo serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Aj Uleczko i jak się tutaj kobietki mają odchudzac i pościć jak Ty takie smakołyki serwujesz:)) No ale rozumiem jakoś trzeba ten Dzień Kobiet uczcić:) Pozdrawiam - axis

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś mamy dyspenzę Axis. Całą czekoladę zjadlam którą mi rano mlodszy syn przyniósl zamiast kwiatka. Ale najważniejsze,to ze naprawil mi spłuczkę w moim WC na parterze.Starszy przyszedł wieczorem z prymulką w koszyczku ale On z kolei mi zalatwia wszystkie moje rachunki przez internet . Niestety niemalo placę prawie 1000 zł mu dać musialam. Drogi szpas takie mieszkanie samotnie w tak dużym domu.Od jutra znów post.Pozdrawiam juz pod koniec tego naszego babskiego święta-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga