czwartek, 17 stycznia 2013

To może zrobić sobie taki keks?



http://www.paulinakolondra.pl/blog/?p=7285

Macie może jeszcze bakalie od świąt? To może zrobić sobie taki keks? Osobiście jeszcze nigdy nie piekłam takie ciasto i kupuję je gotowe w naszej ciastkarni. Ale ten tu przepis mnie zaskoczył prostotą wykonania, to kto na ochotnika he he . Ja ze swej strony jeszcze długo nic nie upiekę, bo jeszcze nawet od świąt mam zamrożone drożdżowe ciasto i kawałek keksa także jeszcze mam. Coś słodkie mnie jakoś po tych makówkach i moczkach świątecznych nie kusi. Straszliwie ciągnie mi się ten styczeń przez to ze nie wychodzę z domu. Wczoraj młodszy zabrał mnie na zakupy do Tesco bo sam musiał robić dla siebie zakupy. Kupiłam głównie owoce i środki czystości bo tego już mi brakowało. Oj za kilka minut północ. Czas iść spać.

                                         *************************
Piekła baba keks, 
zrobił się zakalec
jak plaskaty grzyb 
i chudy na palec.
Pedziołech Marynie 
cóż ty za stworzynie,
można by się wściec 
bo ty nie umiesz piec. 

Wspomniało mi się to jakoś teraz tak przy czytaniu tego posta he he.

W kuchni moi synowie także sobie lepiej radzą w pieczeniu ciasta od swoich żon. Szczególnie mój młodszy syn uwielbia piec i robi to bardzo dobrze. Podoba mi się to równouprawnienie wśród młodych także  w kuchni.



  • Trzeba się nauczyć ponosić porażki. Nie można stworzyć nic nowego, jeżeli nie potrafi się akceptować pomyłek. - Charles Knight
     
  • Ludzie, którzy tracą czas czekając, aż zaistnieją najbardziej sprzyjające warunki, nigdy nic nie zdziałają. Najlepszy czas na działanie jest teraz! - Mark Fisher
     
  • Jeżeli chcesz kochać świat, zbawiać go i karmić, to wspaniale. Lecz najpierw pokochaj i nakarm siebie. - Stuart Wilde


A dziś jedno z najszybszych ciast. Keks mojej mamy, którym raczyliśmy się w weekend. Lubicie keks?
To może zrobić sobie taki keks? 

http://lipeczka.blogspot.com/ 

Kliknijcie na ten link powyżej Tu znajdziecie ten przepis bo jakoś inaczej nie chciał mi się wpisać.

20 komentarzy:

  1. Tak to Uleczko nam się plecie na tym świecie- albo mamy czasu za mało albo za dużo. Jeszcze nie tak dawno tobie go brakowało, ja tylko wiem że jest poniedziałek i piątek, tak pędzi jak się pracuje. Jak tylko słoneczko hopnie wyżej będziesz już więcej- jak to górale mówią- na polu.
    Keks- rewelacja, upiekę marudzie na geburtstag hihi
    Dobrego dzionka Uluś- Adela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo czasu to ja nie mam i nie narzekam nawet gdyby tak było. Jest mi nawet fajnie teraz wspominając ten kierat jaki w życiu kiedyś miałam.Życzę ci udanego wypieku. Dziś urodziny babci ze strony mamy o jeszcze jedne urodziny czyli siostry ciotecznej mojej mamy która piekła najlepsze torty jakie jadłam. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  2. Przepis zapisałam, dziękuję. Wprawdzie jutro mam w planie pieczenie [piernika, ale w przyszłą sobotę spróbuję keks. Buziaki, Uleczko, dobrego weekendu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy że nie złapałaś infekcji i się dobrze czujesz. Cieszę się , zdrowia życzę i udanych wypieków. Dobrego weekendu wzajemnie i uściski serdeczne Aniu-;))

      Usuń
  3. Mam podobny przepis od mojej bratowej. Za keksem nie przepadam, natomiast uwielbiam ciasto o nazwie "salceson". Proste jak drut, a smaczne jak... nie wiem co. Często go piekę, bo roboty mało i nie jest kosztowne.
    Podaję przepis, spróbuj, nie pożałujesz.
    SKŁADNIKI:( można wszystko podzielić na pół i będzie mniejsze ciasto)

     1 KG JABŁEK
     1 SZKLANKA CUKRU
     1 CUKIER WANILIOWY
     2 SZKLANKI MĄKI  Z CZUBKIEM
     3 ŁYŻKI KAKAO
     4 JAJA
     4 ŁYŻKI STOPIONEJ MARGARYNY
     1 ŁYŻKA OLEJU
     1 ŁYŻECZKA PROSZKU DO PIECZENIA
     1 ŁYŻECZKA SODY
    :::::::::::::::::::::::::::::::
    DODAĆ TROSZKĘ CYNAMONU
    MOŻNA DODAĆ RODZYNKI I ORZECHY WŁOSKIE
    ..................................................
    PRZEPIS:
    JABŁKA POKROIĆ W KOSTKĘ,ZASYPAĆ :
    1 SZKLANKA CUKRU
    1 CUKIER WANILIOWY....ODSTAWIĆ NA TROSZKĘ Z 15 MIN.
    .........................
    MĄKĘ WYMIESZAĆ Z PROSZKIEM .. SODĄ ..KAKAEM
    DODAĆ DO JABŁEK
    DODAJEMY  ŻÓŁTKA ROZTRZEPANE
    MARGARYNĘ
    OLEJ
    WSZYSTKO MIESZAMY -NAJLEPIEJ RĘKĄ ...
    NA KONIEC UBIJAMY PIANĘ I ŁYŻKĄ DELIKATNIE MIESZAMY.
    ............................
    CIASTO WYKŁADAMY NA BLACHĘ WYŁOŻONĄ PAPIEREM
    DO PIECZENIA.
    PIEC OKOŁO 1 GODZ...PATYCZEK DO SPRAWDZANIA CZY CIASTO NIE LEPI SIĘ...W TEMPERATURZE 180 STOPNI.C.

    JEST TO BARDZO SZYBKIE CIACHO I SMACZNE NAJLEPIEJ SMAKUJE Z LODÓWY...NA KONIEC POSYPAĆ CUKREM PUDREM LUB POLAĆ POLEWĄ, ALE WYSTARCZY PUDER.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ten ciekawy przepis Azalia.Sama teraz to nie upiekę ale powiem córce może skorzysta bo na dniach ma urodziny, a córka uwielbia piec i ma dla kogo ,bo u niej wszyscy lubią ciasta i ciasteczka na okrągło.Keks kupuję czasem u nas w ciastkarni. Nawet jeszcze mam od świąt taki jest trwały. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  4. Pytanie do Azalii- jakiej wielkości ma być blaszka? Czy jak jabłka puszczą sok to go zlewać?

    Uleczko Twój przepis na keks idę wyprobować, bo właśnie zastanawiałam się co upiec:) Pozdrawiam- axis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blaszka średnia, jeśli pieczesz z całości składników. Ja mam blaszkę na tort, średnicy 28 cm, jak mniej ciasta, to jest cieńsze. Jabłka nie puszczą soku, bo to tylko 15 minut. A gdyby coś się uzbierało, nie zlewać. Można jabłka obrać ze skórki, a można dać ze skórką. Ja nie obieram, mają więcej smaku i aromatu. Jak są bardzo soczyste można je lekko posypać bułką tarą, ale niekoniecznie. Acha, grubość kostki jabłka tak na dwa palce.
      To ciasto doskonale smakuje na gorąco z dodatkiem lodów. A na zimno jest rewelacyjne. Ja zawsze dodaję więcej kakao, bo lubię. Pozdrawiam i życzę udane wypieku.

      Usuń
    2. Ciasto wyszło dobre ale wiesz z czym najlepsze z ajerkoniakiem:) palce lizać. Nie wiem czy tak mialo wyjść ale nawet po mojemu wyszło dobre. Rozgrzało albo może tej ajerkoniak cuda zdziałał:) dzieki- axis

      Usuń
    3. Z ajerkoniakiem nie próbowałam. Będę pamiętać następnym razem. Pozdrawiam

      Usuń
    4. Axis to które upiekłaś. A ten ajerkoniak to do ciasta albo z ciastem..

      Usuń
    5. Uleczko upiekłam oba bo miałam gości :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Męczę się już od świąt tym keksem. Chociaż lubię to chyba go sobie na długo teraz odpuszczę, he he. Pozdrawiam Judith serdecznie-;))

      Usuń
  6. Witaj Uluniu :)
    Keks, to moje ciasto, które zawsze, od lat, co roku piekę na Boże Narodzenie, bo bakalie, to ten czas.
    Przepisy oczywiście modyfikuję, zmieniam, aby nie było monotonii :)
    Najcieplej pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację wyjątkowo pasujące ciasto na Boże Narodzenie.Cieplutko wzajemnie pozdrawiam Bożenko miła-;))

      Usuń
  7. Właśnie mi uświadomiłaś, że już nigdy nie spróbuję najlepszego keksu, bo jego producent zwinął interes i zamknął piekarnię... Może uda się zdobyć recepturę? Twój też wypróbuję chętnie. Może na Wielkanoc?... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Axis chyba wypróbowała to zobaczymy jak się udało. Ten przepis Azalii wydaje się też być bardzo pyszny. Ja bardzo lubię szarlotki. Pozdrawiam Grażynko-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga