środa, 12 grudnia 2012

.Znalazłam dziś przepis na łatwe do zrobienia ciasto.

http://www.we-dwoje.pl/blyskawiczny;makowiec;na;ciescie;babkowym;3;proste;przepisy;na;swiateczne;slodkosci,4,artykul

,25728.html

.Dziś już 12 grudnia. Czas szybko zbliża się do świąt. Ciężko mi tu z moimi niesprawnymi rękami. Wybieram się z pomocą młodych popołudniu do lekarza, zobaczę co znów za leki dostanę. Dziękuję za komentarze pod wczorajszym postem. Znalazłam dziś przepis na łatwe do zrobienia ciasto. Wydaje mi się że ta masa makowa to jedna z tych które można już gotowe nabyć  Kiedyś zrobiłam makówki z takiej masy. Nawet były jadalne.Pozdrawiam serdecznie zaglądających tu na mój blog i nie zapomnijcie czasem zaglądać na moje inne blogi, których adresy mam obok w linkach


Błyskawiczny makowiec na cieście babkowym

Składniki potrzebne do przygotowania:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 5 jajek
  • kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • masa makowa
Sposób wykonania:
Margarynę roztapiamy. Po ostudzeniu łączymy z wszystkimi składnikami ciasta (oprócz masy makowej) i miksujemy na jednolitą, gładką masę.
Wylewamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia i nakładamy kleksy z masy makowej Pieczemy w 180 stopniach przez około 40 minut.
Po wystudzeniu makowiec można polać lukrem, lub posypać cukrem pudrem.

14 komentarzy:

  1. Lubię takie szybkie i łatwe ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uleczko jak myślisz czy ja bym upiekł takie ciasto? No jak dla mnie to ono trudne ale już pizze Twojego przepisu udalo mi się zrobić może i to by mi wyszło? zawsze może pies zjeść -przecież prawda :)))Pozdrawiam-obserwator

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Obserwatorze miły. To naprawdę łatwe do zrobienia ciasto. Chyba nawet zamiast masy makowej można kawaleczki owoców wciskać w tą surową masę. Powodzenia życzę, i serdecznie pozdrawiam-;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj...zrobię na Świeta ..uwielbiam proste i szybkie ciasta:) Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  5. A może tak na próbę jeszcze przed świętami zrobić jak takie niedrogie i łatwe do zrobienia. Na wszelki wypadek by potem to świąteczne było pewniakiem Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście dośc prosty i fajny przepis. Wczoraj robiłam JaGi pierniczki, może przed świętami jeszcze zdążę i z tym makowcem ?Buziaczki, Uluś :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam łatwe przepisy. Szczególnie jak się udadzą . Ten osobiście nie wypróbowałam ale miałam kiedyś taki podobny. Pierniki nie piekę. Córka to robi szybciej i lepiej. Pozdrawiam Aniu serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis, bo przy tym jadle kapustno-grzybowym ze śledziami i inszymi rybami sporo będzie roboty, a ciasta też wymagają czasu. A poza tym przy tym powyższym menu ciasto mniej "wymyślne" to i może lżejsze dla strawienia tego wszystkiego. Niby się wszystko tylko próbuje, smakuje... dla tradycji, ale porządnie wtrzącha to swoje ulubione - no, bo któżby sobie w święta żałował? - i uzbiera się, że tylko pasa popuszczać. - Tak na zakończenie kolacji akurat do kieliszka naleweczki. Pozdrawiam serdecznie. Nina

    OdpowiedzUsuń
  9. A robiłaś już kiedyś makówki Nina? Ja nie piekę na święta w tym roku żadne ciasta. Tylko makówki zrobię .Nie ma nic lepszego.Ale przepis także wydaje mi się świetny i dziecinnie łatwy. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja chce przepis na te "makowki" nie wiem co to jest ale jak latwe to czemu nie :) Czekam Uleczko- Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makówki nie są łatwiejsze, ale przepyszne. Wkleiłam przepis. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  11. No ja tam nie piekę ,ale makówki obowiązkowo,a ciasto dostaje od dziewczyn na targu ,pieką i pieką ,a na święta już mi zapowiedziały cobym żadnego ciasta nie kupowała bo dostane ze trzy po całej malej blaszce :):):):):):i jak

    OdpowiedzUsuń
  12. Tez bez makówek nie wyobrażam sobie święta.-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga