piątek, 19 października 2012

Starość jest tylko dalszym ciągiem młodości. Zofia Nałkowska "Granica"

http://www.joemonster.org/art/13344/Starosc_nie_radosc_

Kliknij i zobacz więcej!

Kliknij i zobacz więcej!


http://www.sciaga.pl/tekst/29610-30-stosunek_wspolczesnego_czlowieka_do_smierci_i_starosci

Paniczny lęk przed starością jest głównie zasługą mediów. Reklamy, filmy, czy nawet prasa zasypują nas setkami obrazów idealnych ludzi: pięknych, młodych, zgrabnych, beztroskich. Środki masowego przekazu stwarzają pozory tego, iż jedynie ludzie młodzi potrafią cieszyć się życiem. A nie jest to przecież prawdą! Ten mit został stworzony jedynie dla potrzeb społeczeństw konsumpcyjnych, których coraz liczniejszy procent jest na świecie. 

 A przecież wraz z wiekiem przybywa mądrości i doświadczenia, a niszczenie powłoki zewnętrznej jest naturalną koleją rzeczy. Jednak wraz z rozwojem telewizji rozpoczęło się kreowanie ideałów piękna w osobach aktorów. Ludzie zaczęli dążyć do upodobnienia się do tych „nieśmiertelnie pięknych”. To napędziło z kolei przemysł kosmetyczny. W dniu dzisiejszym możemy w setkach tysięcy wyliczać kremy, balsamy, maseczki itp., które ujędrniają ciało, czy likwidują zmarszczki. Zauważmy, że do ich produkcji wykorzystuje się też coraz dziwniejsze środki, jak np. wyciąg z korzenia imbiru, miąższu wiśni, bursztyn czy sok pomarańczy.

                                                  *******************************

 Podczas prezentowania kolekcji  Norisol Ferrari i,  oprócz pań o krągłych kształtach, na wybieg weszły dawne ikony mody. Niektóre z nich, jak ponad osiemdziesięcioletnia modelka Carmen Dell’Orefice po raz pierwszy pojawiły się na okładkach pism ponad sześćdziesiąt lat temu (okładka Vouge – 1947). 
                                                                    

To przyszłość na wybiegu chyba i u nas. Coraz mniej dzieci, a coraz więcej seniorów  Jak tę lukę w handlu u nas odkryją handlowcy, będziemy my seniorki nareszcie się miały w co obierać  bo jak na razie wygląda to w naszych sklepach cieniutko.

                              *******************************************************
Stara wdowa i wdowiec spotykają się od pięciu lat. Starszy pan w końcu zdecydował się jej oświadczyć. Szybko odpowiedziała: "Tak". Następnego ranka się budzi, ale nie pamięta, co odpowiedziała! Zastanawia się:
- Była uszczęśliwiona? Chyba tak. Nie. Wyśmiała mnie.
Po godzinie daremnych prób przypomnienia sobie, jak to było, dzwoni do niej. Zawstydzony przyznaje, że nie pamięta jej odpowiedzi na propozycję małżeństwa.
- Och - odpowiedziała - Tak się cieszę, że dzwonisz. Pamiętałam, że powiedziałam "tak", ale zapomniałam komu.


                                               ****************************
Mijają lata, obchodzimy kolejne urodziny i wszyscy znajomi i krewni życzą nam 100 lat. (ja już teraz wolę imieniny) ale i tu sto lat  winszują . Myślę sobie hola chwileczkę to już niezadługo. Ale potem sobie myślę że przecież i młodzi nie wiedzą  dnia ani godziny.Z myślą o imieninach upiekłam dziś śląski drożdżowy kołocz ze śliwkami. Juz go spróbowałam i wydaje mi się ciut za mało słodki. Ale poza tym pięknie się prezentuje.i mi smakował.Uprałam i zmieniłam dziś sobie pościel. Łóżeczko kusi. Idę spać.

   

12 komentarzy:

  1. Bardzo mi się te zdjęcia podobają! Zaraz sobie wyobraziłam siebie w tej roli, z nieodłącznym papierosem. Słowem: stara, ale jara!

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.joemonster.org/art/13344/Starosc_nie_radosc_
    Wejdż koniecznie na ten adres i zobacz sobie wszystkie obrazki ta chudzinka na plaży w tych stringach he he. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się o fragment o starości. Myślę dokładnie tak samo. Dla mnie najważniejsze, abym była sprawna w miarę, abym nie była ciężarem dla nikogo. Bo to naprawdę przykre. A że siwy włos, czy zmarszczka ? Ale przecież to cena za moje doświadczenia życiowe. Całuję Cię Uleczko, o Twoim jutrzejszym święcie oczywista oczywistośc, że pamiętam :)))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Stuletnie to może już tak wyglądają. ale te 70 + ,to raczej im daleko od tego wizerunku na tych obrazkach. Pozdrawiam Aniu serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. W społeczeństwie konsumpcyjnym liczy się tylko ten, który uczestniczy w obrocie pieniądza, a więc ci w wieku produkcyjnym, a emeryt już nie nabywa, bo ani forsa nie ta, ani nie te potrzeby i do tego posiadł już tę życiową mądrość, że pewnych rzeczy za żadną walutę swiata się nie kupi, że trzeba żyć dla siebie, korzystać z życia bez nakazów innych. A młodych ciągle "organizują" i wyciągają z portfela - jak nie za pomocą zmian modowych w wizerunku, to w mieszkaniach, to w sposobie spędzania czasu, to w siłowni czy w kosmetologii... byle obrót mamoną był. Młodzi muszą być i chcą przy tym mieć wg tych najnowszych trendów, by nie być de mode, a starsi... osobiście: już byłam, chciałabym jeszcze trochę mieć, by zaszaleć, tj. pojechać gdzie i kiedy chcę - a w portfelu... emeryturka... i jak tu takiej spa elegancja - Francja reklamować. - za możliwość spotkania się ze Wszystkimi, za pamięć, za imprezę, bo...
    ________
    ]______[*
    / _ \
    ( (o) (o))
    ======oOOO===(_)====OOOo====
    Życie nie powinno być podróżą do grobu (...),
    ciałem gruntownie wyeksploatowanym,
    totalnie wyczerpanym,
    raczej ślizganiem się z boku na bok,
    z czekoladą w jednej dłoni, winem w drugiej
    i z okrzykiem...O kurcze, ALE JAZDA!
    ===============Oooo.==========
    .oooO ( )
    ( ) ) /
    \ ( ( _ /
    \ _ )



    Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pojechały konie po betonie he he. Dzień dobry Nina. Tak zaraz na początku pragnę cię wyprowadzić z omyłki względem zainteresowania tych speców od konsumpcji seniorami. No może jeszcze nie w naszym kraju bo wiadomo że gro emerytów ma tak jak piszesz. Ale już niedługo. Dużo prócz biedaków, jest też i u nas już takich którzy nieźle zarabiają i kiedyś ich emerytury będą też lepsze. Ale powrócą ci co to teraz na zachodzie i ich emerytury wz euro albo dolców na nasze będą zupełnie inne. A że życie czy nam się podoba czy też nie tak się kończy jak się kończy to nie zmienia to fakt że jest piękne. Ale trzeba zdrowym być bo to najważniejsze. I tego tobie i sobie życzę kochana moja. Idę dalej sprzątać bo dziś sobota to mom wielka robota, jak to u nas tradycyjnie jest na śląsku. Buziole serdeczne

      Usuń
  6. "Kiedy liście opadły z drzew, gdy słońce świeci na zieloną trawę i ptak ćwierka, można by pomyśleć, że to wiosna. Z pewnością tak samo i stary człowiek w jesieni swego życia miewa chwile, w których serce jego śni o wiośnie". - Hans Christian Andersen

    Obawiam się, Uleczko, starości, bo metrykalnie mam już niedaleko... Na szczęście starzeje się tylko ciało (a jeszcze by się chciało), a duch jurny i młody!
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  7. W nieugiętym sercu zawsze wita wiosna Andrzejku miły. Wiesz tak sobie często myślę że ludzie własnie chcą mieć 100 na karku ale nie chcą być starymi. A przecież tak nie będzie he he. Moje 70+ też nie zmienię na młodszy model. Ja wręcz przeciwnie zawsze chwalę się swoim wiekiem ,bo to przecież już niezły podarunek od losu. Młodzi duchem możemy i powinniśmy być, tylko nie dziecinni, hehe. Pozdrawiam serdecznie. Miło mi ze do mnie zaglądasz. Mieszkamy tak blisko siebie. Świat jednak jest mały

    OdpowiedzUsuń
  8. To mi się podoba! Mieć 100 lat i jeszcze móc kurzyć. Moje marzenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę ci to Azalia z całego serca. Paliłam także nawet dużo i przez długie lata. Wiem jaka to przyjemność ale też się cieszę że od 15 lat już nie palę. Bo to też bije po kieszeni niestety. Buziole serdeczne-;))

      Usuń
  9. Urodzin nie obchodzimy bo my gorole tylko imieniny.Choć bardzo póżno i już śpisz Uleczko wpadam z rodzinnej imprezki po weselnej ,czyli nie byliśmy na przyjeciu,ale na uroczystości zaślubin tak ,więc kuzynka męża zaprosiła nas i nie tylko na przyjęcie i podziękowanie,że przybyliśmy gromadnie,czyli rodzinnie ma tą uroczystość.Oj,mój już dobrze od godzinki w cieplutkich pieleszach a ja zaczynam moje nocne życie,bo jak wiesz niedziela należy tylko dla mnie...,czyli leżę,pachnę i nawet nie kiwam paluszkiem...Kawusia podana,pół kajzerki z ulubionym serkiem .Jedynie doprawiam rosołek:))Uwielbiam takie niedziele po cało tygodniowej harówce na dwa domy:))Jedyną przyjemnością sprawiają mi moje fajki i lampka wchiski przed snem i ten nastruj przy świecach o,który zawsze dba moje szczęście:-)) Pozdrówka najserdeczniejsze Uleczko ślę.***alutka***

    OdpowiedzUsuń

  10. No cóż jedni wolą imieniny inni urodziny a jeszcze inni jedno i drugie .Ja też jestem gorol więc obchodzę imieniny.
    Ula z okazji imienin życzę ci wszystkiego co jest dobre i potrzebne w życiu leszek009

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga