sobota, 20 października 2012

Jeszcze w zielone gramy-wszystkim zaglądającym tu do mnie Urszulom

Wszystko co poniżej jest  z netu.


(słowa: Wojciech Młynarski)
Przez kolejne grudnie, maje

Człowiek goni jak szalony
A za nami pozostaje
Sto okazji przegapionych
Ktoś wytyka nam co chwilę
W skwar czy w upał, w zimie, w lecie
Szans nie dostrzeżonych tyle
I ktoś rację ma, lecz przecież

Jeszcze w zielone gramy, jeszcze nie umieramy
Jeszcze któregoś ranka odbijemy się od ściany
Jeszcze wiosenne deszcze obudzą ruń zieloną
Jeszcze zimowe śmieci na ogniskach wiosny spłoną
Jeszcze w zielone gramy, jeszcze wzrok nam się pali
Jeszcze się nam pokłonią ci, co palcem wygrażali
My możemy być w kłopocie, ale na rozpaczy dnie
Jeszcze nie, długo nie

Więc nie martwmy się, bo w końcu
Nie nam jednym się nie klei
Ważne, by choć raz na końcu
Mieć dyktando u nadziei
Żeby w serca kajeciku
Po literkach zanotować
I powtarzać sobie cicho
Takie prościuteńkie słowa

Jeszcze w zielone gramy, jeszcze nie umieramy
Jeszcze się spełnią piękne sny, marzenia plany
Tylko nie ulegajmy przedwczesnym niepokojom
Bądźmy jak stare wróble, które stracha się nie boją
Jeszcze w zielone gramy, choć skroń niejedna siwa
Jeszcze sól będzie mądra a oliwa sprawiedliwa
Różne drogi nas prowadzą, lecz ta, która w przepaść rwie
Jeszcze nie, długo nie

Jeszcze w zielone gramy, chęć życia nam nie zbrzydła
Jeszcze na strychu każdy klei połamane skrzydła
I myśli sobie Ikar co nie raz już w dół runął
Jakby powiało zdrowo, to bym jeszcze raz pofrunął
Jeszcze w zielone gramy, choć życie nam doskwiera
Gramy w nim swoje role naturszczycy bez suflera
W najróżniejszych sztukach gramy, lecz w tej, co się skończy źle
Jeszcze nie, długo nie 






Wywodzi się z języka łacińskiego, w którym wyraz ursula jest zdrobnieniem od ursa niedźwiedź. W dawnych źródłach polskich występuje w formach Urszula i Orszula. Przez całe stulecia było dość rzadkie, dopiero w XX w. Stało się bardzo popularne. Jedną z bardziej znanych w Polsce właścicielek tego imienia była Urszulka Kochanowska córka poety Jana Kochanowskiego.

Ula, Ulka, Urszulka, Uleńka, Usia

ang. Ursula, Orsola, fr. Ursule, niem. Ursula, Ursel, wł. Orsola, Orsella, Orsolina


U R S Z U L A

Urszula należy do osób energicznych i bardzo ambitnych. Sprawdza się bardzo dobrze jako organizatorka przeróżnych przedsięwzięć. Muzykalna, utalentowana wokalnie. Ważne jest dla niej życie rodzinne, zwłaszcza dzieci, którym poświęca dużo czasu , dbając o ich wszechstronny rozwój. Jej pogoda ducha i przyjazny stosunek do ludzi zjednuje jej sympatię

28 komentarzy:

  1. Uleczko - przede wszystkim życzę Ci zdrowia, dobrego samopoczucia, miłych chwil wśród dzieci i wnuczków. I żebyś zawsze optymistycznie patrzyła na świat, nie lądowała w różnych "dołkach" ale pamiętała,że tak naprawdę ci bliscy Cię kochają, choć pewnie czasem nie bardzo wiedzą jak to wyrazić.
    Buziaki imieninowe;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anabell. Tych miłych chwil niestety strasznie mało choć tak blisko mieszkamy. Świat pędzi jak szalony a młodzi razem z nim na tej karuzeli. A ja tak obok i sie temu przyglądam jedynie tak z boku by nie przeszkadzać, bo i tak nie zatrzymam biegu zdarzeń. Mój czas na tej karuzeli minął, taka kolej rzeczy , choć ciągle w zielone tam jakoś staram się grac. Uściski serdeczne-;))

      Usuń
  2. Uleczko! Dzielna Kobieto! Nie trać nigdy optymizmu, miej się zdrowo, a reszta... przyjdzie sama! Jeszcze wiele przed nami-emerytkami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj dzielne to jesteśmy Grażynko kochana. Ty to teraz wykazujesz dzielność którą i ja musiałam w swoim czasie mieć. Ale powiem ci że nie tak wiele córek i synowych na takie wyrzeczenia się pisuje. Ja u siebie jeżeli o moja osobę idzie kiepsko to widzę. A optymizm u mnie to już raczej ten z tych wisielczych. Pozdrawiam cię i ściskam bardzo serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulcia, wszystko się zgadza, co piszą o Urszuli.
    Kochana, życzę abyś każdy dzień witała uśmiechem, w pełni zdrowia i z pakunkiem optymizmu za pazuchą. Wszystko co najlepsze niech Cię spotyka. Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Azalia. Z tym optymizmem dziś i mnie wyjątkowo krucho. Ale cóż życie się toczy po równej pochyłej niestety. Uściski serdeczne-;))

      Usuń
  5. Moja kochana Uleczko - trudno o lepsze zyczenia, niz powyższy tekst Młynarskiego !! Zdrowia, radości z każdego dnia, miłości bliskich, spokoju wewnętrznego. Odnalezienia wspólnej drogi z córą. Wszystkiego najlepszego :))))) Ściskam Cię mocno i całuję :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Aniu za te oby sprawdzające się w realu życzenia. Buziole serdeczne-;))

      Usuń
    2. Zapomniałam dodac, że na drugie imię mam Urszula : Anna Urszula. :))

      Usuń
    3. jejku siostrzyczko blogowa i jeszcze w dodatku moja imienniczka z drugiego imienia. No to także najlepszego i buziole serdeczne-;)0

      Usuń
  6. Od czasu przejścia na emeryturę wzięłam rozbrat z kalendarzem, nie celowo, ale jakoś tak to samo przyszło... a kiedyś dzień zaczynałam właśnie od daty itp./wpis tematu do dziennika -np./ i stąd moja niewiedza, że to imieninki... naszej dziewczynki! Uleńko, Droga... życzę Ci, aby zdrowie zawsze było i pomyślnie Ci służyło, szczęście nigdy nie omijało i radość w sercu też dawało... wraz z nadzieją niech tam kroczy, niechaj wiatr zwątpienia nie wieje w oczy, lecz przeciwnie - wiarę w miłość niech przywieje, spokój ducha niech Ci daje, by pachniało zawsze majem! - Nina

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie większość tych na emeryturze tak ma Nina. Ja także tylko dlatego że zaczynam dzień od kawy przy włączonym necie wiem jak dzień i co na tym świecie w trawie piszczy. To mój uniwersytet trzeciego wieku. W realu zanikają przyjaźnie i znajomości powoli a skutecznie kiedy się owdowieje. Świat się zmienia i gdyby nie internet to człowiek zostałby analfabetą wtórnym w bardzo krótkim czasie. Dlatego też z większością moich rówieśniczek już nie mamy za dużo tematów w realu. Zostają te wszechobecne narzekania, a tego unikam jak diabeł święconej wody. Ciasto czeka ,i pewnie je sama zjem bo nikt dziś nie przyjdzie. Każdy ma coś pilniejszego na dziś. Cóż. Real dla starego samotnego to coraz większa pustka. Trzeba się z tym pogodzić. Jedynie zdrowie teraz Nina się liczy. Dziękuję kochana za mile sercu życzenia. Tobie również życzę zdrowia i milej niedzieli-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uleczko! Najserdeczniejsze przyjmij życzenia ,zdrowia,humoru,zadowolenia,pogody ducha i wielu radości a ze strony bliskich moc serdeczności.Piękny mamy dzisiaj dzień więc smutki odsuń w cień ,wyjdż sobie Uleczko na spacerek, łap ostatnie promyki słoneczka i bardzo Cię proszę nie smuć się :-)) Buziaczki promienne posyłam. ***alutka***

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki serdeczne.Mam już gościa choć przyszła raczej nie z powodu moich imienin tylko po prostu by łapać u mnie w ogrodzie tego słoneczka, ale już nie jestem sama Alutko.nauczyłam się pokory od życia Alutko, nie mam wielkich oczekiwań. Dlatego jest dobrze o ile tylko zdrowie jako tako . Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  10. Abyś była uśmiechnięta
    W dniu tak ważnego święta.
    Abyś mimo biegu lat,
    Wciąż kochała cały świat.
    Abyś duchem młoda była,
    W szczęściu, zdrowiu długo żyła! Życzy Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne Romku -Kormoranie miły za te piękne życzenia. Duchem młoda ,o tak jak najdłużej to sobie życzmy z wzajemnością. Pozdrawiam serdecznie-;)).

      Usuń
  11. Dziś powinnaś być królową,
    wypoczywać cały dzień.
    Komplementów słuchać dużo,
    wszystko na skinienie mieć.
    Nawet, kiedy spojrzysz w niebo
    i wypowiesz tę chcę mieć,
    dzisiaj będziesz miała wszystko,
    bo to jest Twój dzień.:)
    Proszę mrozić szampana zaraz wpadnę z bukietem roż:) Pozdrawiam-obserwator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet mam dziś tort dla miłych gości, ale tylko przyjaciółka dziś przyszła się wypłakać ze swoich problemów. Tak wygląda moje życie wrealu niestety. Ale tak romantycznie tu do mnie zawitałeś, że strasznie miło mi się zrobiło na sercu. Dziękuję za te piękne słowa z twojej strony Obserwatorze miły. Uściski serdeczne

      Usuń
  12. No cóż jedni wolą imieniny inni urodziny a jeszcze inni jedno i drugie .Ja też jestem gorol więc obchodzę imieniny.
    Ula z okazji imienin życzę ci wszystkiego co jest dobre i potrzebne w życiu leszek009

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli zdrowia bo to w naszym wieku najważniesze Leszku. A tak między nami, to ja już nie jestem łasa na te obchody ani jednego ani drugiego w realu. Dawno minęło kiedy te dni się niecierpliwie wyczekiwało i hucznie obchodziło. Teraz jak widać nie ma w realu chętnych a nic na siłę. I niech tak pozostanie. Pozdrawiam cię i dzięki za miłe sercu życzenia-;))

      Usuń
  13. Witaj
    Jestem i od razu tutaj do Ciebie z życzeniami przybywam.
    Urszulko kochana pisz i uśmiechaj się od rana. Niech zdrówko Ci służy i życzę niejednej niezapomnianej podróży :)
    Buziaczki i bukiecik skromny od serca od Bożenki- Morgany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ci kochana za pamieć i życzenia. Podróże jak na razie mi nie grożą bo kasy mało, a trzeba niestety myśleć o kosztach utrzymania tak dużego domu. Sam opal to dobrze bije po kieszeni. Buziole serdeczne Bożenko miła-;))

      Usuń
  14. Uleczko kochana ja spóźniona ale ze szczerymi życzeniami biegnę. Zdrówka życzę przede wszystkim, wspaniałych przyjaciół, odrobinkę grosza bo to też dzisiaj ważne:) i pogody ducha, która oby nigdy nie opuszczała. Serdeczności wielki-axis

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie spóźniona Małgosiu kochana ,i dzięki serdeczne za życzenia i za pamięć. Pogoda ducha to ważne ,masz rację, zdrowie i pieniądze także. I tobie to wszystko wzajemnie życzę Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ula, spóźnione, ale najszczersze:) Życzenia szczęścia i zdrowia, uśmiechu i samych dobrych chwil. Weny blogowej i duuuużo przyjaciół oraz pozytywnych ludzi wokół Ciebie:) Ella

    OdpowiedzUsuń
  17. Droga Uleczko, z okazji imienin życzę Ci dużo zdrowia i pogody ducha, słoneczka każdego dnia i obyś nigdy nie czuła się samotna. Ściskam Cię mocno i przesyłam imieninowego całusa:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej czasem samotna aniżeli nigdy nie sama. Takie pośrednie byłoby w sam raz ale trzeba się pogodzić z tym co nam los daje, a wszystko można znieść puki zdrowie jako takie. Dzięki za życzenia. Pozdrawiam serdecznie Irenka-;)0

      Usuń

Archiwum bloga