środa, 2 lipca 2014

Idę na zakupy

http://kuchnia.wp.pl/gid,16720790,kat,1037879,page,5,title,Najbardziej-kaloryczne-owoce,galeria.html

Tłuste awokado


Najbardziej kalorycznym owocem jest awokado. - W 100 gramach jest 160 kcal. Jest to absolutny wyjątek wśród owoców, bo w tym przypadku nie możemy mówić o dużej zawartości cukru, a tłuszczu - 15,3 g w porcji - wyjaśnia dietetyczka. - Jednak to właśnie ze względu na ten tłuszcz - zdrowy jednonienasycony kwas tłuszczowy, który obniża poziom złego cholesterolu i chroni organizm przed chorobami serca - owoc ten powinien gościć na naszych stołach jak najczęściej. Nie należy tylko przesadzać z ilością.

http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/rzodkiewka/kanapka_z_rzodkiewka_awokado_jajko/przepis.html
Kanapka z awokado, jajkiem i rzodkiewką




Składniki, 2 porcje:
1 awokado
2 łyżeczki soku z cytryny lub limonki
2 jajka ugotowane na twardo (najlepiej z miękkim środkiem)
kilka rzodkiewek
2 łyżeczki musztardy francuskiej (wieloziarnistej)
2 łyżeczki oliwy extra vergine lub majonezu
szczypiorek lub bazylia


kromki pieczywa, np. domowego chleba (u mnie z tego przepisu, z mąki orkiszowej chlebowej i razowej orkiszowej), można użyć pieczywa chrupkiego




Przygotowanie:
Awokado obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć pestkę. Pokroić na cienkie plasterki, skropić sokiem z cytryny lub limonki, doprawić solą i pieprzem, ułożyć na pieczywie "na zakładkę" i rozsmarować nożem jak masło. Ułożyć plasterki jajka oraz rzodkiewki, doprawić solą i pieprzem, skropić oliwą wymieszaną z musztardą francuską i posypać szczypiorkiem lub poszarpaną bazylią. Czytaj więcej w BLOGU.


Kanapka z awokado, jajkiem i rzodkiewką

Kanapka z awokado, jajkiem i rzodkiewką

*********************************************************************************

Koty i ja potrzebujemy papu. Idę na zakupy. W planach zakup awokado, i ta kanapka mniam...przepis jak ulał  na taką pogodę jak dziś. Słoneczko powróciło i żyć się chce...

http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/awokado/jajecznica_awokado/przepis.html

Ten przepis także mi się spodobał

14 komentarzy:

  1. Zaraz coś sobie zjem,smaku mi narobiłaś tymi malowanymi kanapkami ;-)
    Naprawdę żyć się chce...:-))) Ściskam Uleczko- adela

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie od dziś Adelciu przecież wiadomo ze oczami też się je.I nie poszłam jednak na zakupy. Kiedy lodówkę otworzyłam ,to mam dziś wątróbkę na obiad (i chyba starczy i na kolację,) którą już musiałam dziś usmażyć. I koty także się cieszą. Ściskam wzajemnie bardzo serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi pysznie i wygląda apetycznie ! A poza tym awokado jest dobre na cerę, he, he :)
    Buziaki Uleczko, jak ja lubię jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało jem jajek a te na tej kanapce arcy kuszące z tymi plasterkami rzodkiewek. Mniam, hehe Koniecznie spróbuje z tym awokado. Buziaki Aniu-;))

      Usuń
  4. ... nie szalej ... nie przesadzaj ... nie dźwigaj ... zielenina wystarczy ... o koty dbaj ... a sobie tak właśnie delikatnie ... trzymaj się ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przecież torbę na kółkach.Jak nie muszę nie dźwigam. Koty dziś wątróbkę jadły ja także . Nigdzie nie poszłam ale może jeszcze pójdę.Wzruszyłeś mnie tą troską. Dziękuję serdecznie. Wzajemnie się trzymaj i zdrowia Ci życzę i dobrego samopoczucia bo i pogoda się poprawia-;)) Uściski serdeczne Przyjacielu-;))

      Usuń
  5. mmmmm;-) wygląda to smakowicie....

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubisz awokado, bo ja muszę się dopiero zaprzyjaźnić hehe. To cięgle nowość dla mnie..

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają kanapeczki apetycznie ale ja ostatnio najadam się samym patrzeniem:( Nie mam apetytu, podjadam tylko czereśnie i jakoś mi wystarcza.Może dlatego, że jestem zabiegana i nie mam czasu spokojnie przysiąść i pomyślec o jedzonku. Jutro chyba i ja musze iść na zakupy bo w lodówce światło tylko zostalo. Pozdrawiam-Livia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czereśnie mniam, Nie masz ostatnio łatwo w Twoim życiu. Trudno się dziwić.U mnie odwrotnie. To że już nic nie muszę także nie do końca jest takie wspaniałe.W mojej rodzinie także kłopoty, a ja im pomóc nie potrafię skoro mojej pomocy nie chcą. Pozdrawiam i przytulam Cię bardzo serdecznie-;))

      Usuń
  8. Ja się nie zdołałam zaprzyjaźnić z awokado... Mimo paru prób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuje ten przepis z tą kanapką. Kupiłam wczoraj taki jeden. Juz raz próbowałam i też mi nie podchodziło. Ale skoro to takie zdrowe to jeszcze jedną próbę zrobię..

      Usuń
  9. Smaczku mi narobiłaś Uleczko tymi kanapeczkami. Kupowałam awokado już kilka razy i nigdy nie wiedziałam jak go skonsumować, może mi teraz zasmakuje.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na chleb zamiast masła posmarować, sól, pieprz i pokropić cytryną. Jadłam z plasterkami rzodkiewki. Pycha, a wcześniej także nie wiedziałam jak to jeść kopiłam i mi nie smakowało..

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga