wtorek, 27 maja 2014

Wtorek

http://www.goldenline.pl/grupy/Literatura_kino_sztuka/ludzie-wiersze-pisza/wiersze-na-kazdy-dzien-tygodnia,1159558/


Wtorek – dzisiaj na obiad kapusta,
polska chrześcijańsko-narodowa
potrawa uniwersalna,
w zależności od stopy recesji można ją
spożywać z kotletami:
schabowym lub mielonym, zwanym
– nomem omen – pożarskim,
z kiełbasą, zwaną po profesorsku,
zwyczajną, czyli belwederską,
lub nadzwyczajną,
z ziemniakami, ziemniakami pure,
(ziemniaki w mundurkach
zarezerwowane na święta narodowe),
z makaronem, kluskami: śląskimi lub wielkopolskimi,
zwanymi eufemistycznie p y r a m i,
z chlebem, bułką lub – dietetycznie -
z samą kapustą.


Ryszard Mierzejewski http://trochesmaku.pl/duszona-mloda-kapusta/

Duszona młoda kapusta

Duszona młoda kapusta

Składniki

Sposób przygotowania

Kapustę, cebulę i szczypior szatkujemy.poszatkowana kapusta z dymkąCałość przekładamy do dużego garnka, zalewamy wodą, dodajemy łyżkę smalcu (można go zastąpić zwykłym olejem), sól i pieprz do smaku.Smalec z młodą kapustąDusimy pod przykryciem przez ok 10 - 15 min. Na koniec gotowania dodajemy posiekany koper i kwasek cytrynowy, ponieważ utrzymuje kruchość kapusty. Tak przygotowana kapusta nie jest zabielana mąką przez co jest lżejsza i lepsza w smaku. Doskonała do mięs.
SMACZNEGO!
Wczoraj był tort, czekoladki i kwiaty, a dziś znów zwyczajnie . Po prostu znów kapusta hehe.. Ale i tak jak zawsze najlepsza..

18 komentarzy:

  1. I u mnie dzisiaj kapusta z udkami i ziemniakami. Bardzo lubię kapustę w każdej postaci.
    A wczoraj wprawdzie bez tortu, ale z życzeniami, prezentem oraz obecnością syna i wnusiów. To najmilszy prezent. Buziaki Uleczko, czekam kolejny dzień na deszcz, bo bardzo sucho w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas w nocy lało i jest bardzo parno. Może i do was deszcz przyjdzie. Dziś kupiłam pierwsze nasze krajowe truskawki 6 zł kg. Miała być u mnie kapusta ale ją przełożę na jutro, a dziś trochę bez mięsa, ryż z jabłkiem. Mały tort córka przyniosła z ciastkarni, młodszy bombonierkę,a starszy bukiet róże i białe lewkonie. Pachną tu pięknie teraz obok w wazonie, to te którym fotkę zrobiłam i jest w tytule bloga. Buziaki Aniu-;))

      Usuń
  2. ... na dodatek to królowa naszych ziół ... i "nie ma to jak świńska d... w kapuście" ... a jeszcze taka kapucha jak u ~Uleczki ? ... no to do michy z kapuchą ! ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przełożyłam na jutro. Dziś lepiej jednak trochę lżejsze jedzenie, po wczorajszej rozpuście hehe. Pozdrawiam Andrzeju miły-;))

      Usuń
  3. oo ja tez uwielbiam kapustę ...pod każdy postacia ...ale taka mloda najbardziej ...posdunelas mi pomysl na obiadek ;-)..zaraz lece ja kupic i koperek...mielone na klopsy mam !;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po wczorajszym dniu jednak wolę przełożyć kapustę na jutro, bo się trochę boję wzdęcia. Muszę uważać na mój woreczek żółciowy. Mogę jeść w zasadzie wszystko ale z wolna i ostrożna jak to się mówi. Cieszę się że podsunęłam pomysł. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  5. u nas tez wczoraj padalo...tak pięknie było. wreszcie przyszly nasze rowery ;-) popołudniu zrobiliśmy sobie z synusiem rundke...oj, dzisiaj czuje uda ;-)...dluga przerwa była..no ponad 11 lat ! ale było super !. do domu wrocilismy na ostatni moment -jak zagrzmiało ! wietrzysko się zerwalo i ciemno zrobilo...i tak lalo prawie do rana ...zaraz powietrze jest inne ...ale dzisiaj już chłodniej...

    OdpowiedzUsuń
  6. /byłam rano na badaniu krwi , było pochmurno i za dużo ubrania na sobie miałam. Wróciłam spocona okropnie bo tak parno jest dziś po wczorajszej burzy u deszczu. Dobrze że jeszcze zdążyliście przed deszczem, z burzą nie ma żartów. W domu się nie boję ale na dworze, kiedy mnie burza zaskakuje to się bardzo boję..

    OdpowiedzUsuń
  7. my to i w domu zamykamy okna i siedzimy przytulenie na tapczanie....jakos tak oboje z synusiem mamy maly strach ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja starsza synowa(rocznik1970) to juz do szafy się chowała tak bardzo się burzy boi. Byłam juz w ogrodzie i ścinałam(formowałam) kilka krzaków. Teraz jem 1 w tym roku nasze krajowe truskawki ,tu klikając. wprawdzie lepiej mi smakują z cukrem i śmietaną ale muszę uważać bo z moja wagą potem ciężko i nie dziw że się pocę..jak ta lokomotywa Tuwima,,ciężka ogromna i pot z niej spływa".. hehe

      Usuń
  8. U mnie wczoraj było upalnie i słonecznie. Dzisiaj trochę chłodniej ale bez deszczu ciągle.Już sporo turystów jest nad morzem, zwłaszcza takich co nie lubią wrzasku i zgielku a zwykły wypoczynek. Kapustę jem zwykle na surowo, z koperkiem i szczypiorkiem:) Pozdrawiam- Livia

    OdpowiedzUsuń
  9. Młodziutką kapustę można śmiało jeść jako surówkę. Też bardzo lubię. Kamilek jedzie na zieloną szkołę nad morze ze swoją klasą. Ale dopiero końcem miesiąca. Oby i im pogoda dopisała.Pozdrawiam Livia serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny bukiet dostałaś Uleczko :-) A ja słoik miodu od syna, a od córki przyjadą okulary i bluzka :-) Ach te nasze dzieci, kochane czy małe czy duże, matki ciągle proszą Boga o ich pomyślność.
    Maj już prawie na finiszu, jaka szkoda, ale co tam teraz czekam na piwonie i goździki brodate. Ściskam Cię Uluś- adela

    OdpowiedzUsuń
  11. U mojego Brata piwonie juz kwitną a u mnie dopiero pąki.Miałam kiedyś też brodate goździki, Jak najbardziej Adela. Niech im się wiedzie tym naszym dzieciom. Ściskam Cie wzajemnie. A te białe lewkonie mi tu tak cudnie pachną-;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Lewkonie to były ulubione kwiaty mojej Babci. Mnie się nie podobały, bo nie wiedzieć czemu, zawsze były z korzeniami... Ale pachną cudnie, to fakt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednoroczne i podobno łatwe w uprawie. Ładna ta kompozycja tu na moim biurku z tymi różami ,i pięknie mi pachnie..

      Usuń
  13. Uleczko, ale taki zwyczajny dzień, czyli "kapusta" też może być piękny i ... pyszny!
    Serdeczności :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś kapusta była codziennym prawie dodatkiem do obiadu. Teraz juz chyba nie tak często. Przynajmniej u mnie. Ale dziś juz środa . Ech coś za szybko ten czas ucieka Stokrotko..Serdeczności wzajemne-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga