niedziela, 27 kwietnia 2014

pamiętny dzień dla nas wszystkich

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/papiez-franciszek-wyniosl-jana-xxiii-i-jana-pawla-ii-na-oltarze/6lhws

Dzięki Aga. Pięknie !!! Naprawdę masz talent-;)))



Onet
20 minut temu

Jan Paweł II i Jan XXIII zostali ogłoszeni świętymi   

Ka­no­ni­za­cję Jana Pawła II i Jana XXIII oglą­da­ły tłumy zgro­ma­dzo­ne w Wa­ty­ka­nie. Hi­sto­rycz­na ce­re­mo­nia, w któ­rej uczest­ni­czy­ło dwóch pa­pie­ży, Be­ne­dykt XVI oraz obec­ny Oj­ciec Świę­ty Fran­ci­szek, obej­rza­ło mi­lio­ny piel­grzy­mów.
Św. Jan XXIII i św. Jan Paweł IIFoto: TIZIANA FABI / AFP
W swo­jej ponad dwu­ty­sięcz­nej hi­sto­rii, nigdy wcze­śniej nie ka­no­ni­zo­wa­no dwóch pa­pie­ży jed­no­cze­śnie. Eks­per­ci twier­dzą, że ruch ten jest po­strze­ga­ny jako próba zjed­no­cze­nia w Ko­ście­le rzym­sko­ka­to­lic­kim obo­zów kon­ser­wa­tyw­nych i re­for­ma­tor­skich.
Pa­pież Fran­ci­szek w wy­gło­szo­nym przez sie­bie ka­za­niu na­zwał ka­no­ni­zo­wa­nych pa­pie­ży "ludź­mi męż­ny­mi". - Jan XXIII i Jan Paweł II mieli od­wa­gę oglą­da­nia ran Je­zu­sa, do­ty­ka­nia Jego zra­nio­nych rąk i Jego prze­bi­te­go boku. Nie wsty­dzi­li się ciała Chry­stu­sa, nie gor­szy­li się Nim, Jego krzy­żem. Nie wsty­dzi­li się ciała swego brata, po­nie­waż w każ­dej oso­bie cier­pią­cej do­strze­ga­li Je­zu­sa - po­wie­dział pa­pież Fran­ci­szek.
We mszy kon­ce­le­bro­wa­nej przez Ojca Świę­te­go i jego po­przed­ni­ka Be­ne­dyk­ta XVI uczest­ni­czy­ło pra­wie 100 za­gra­nicz­nych de­le­ga­cji, w tym do­stoj­ni­ków kró­lew­skich i głowy państw.
Jan Pawel II - Biskup świata - Żaden Polak w dziejach nie miał tak realnego wpływu na losy świata jak Karol Wojtyła. To on przyczynił się w znacznym stopniu do zmian politycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, choć nie było to celem jego posługi. Dla nas, Polaków, ważna jest odpowiedź na pytanie: Jaka byłaby Polska, gdyby nie Jan Paweł II? Ale nie można zapominać, że "Papież z dalekiego kraju" odmienił także Kościół katolicki. Zobacz niezwykły miniserial o pontyfikacie Jana Pawła II. - RAI-Radiotelevisione Italiana S.p.A.
Pielgrzymi w Watykanie
Za po­mo­cą trans­mi­sji ra­dio­wych i te­le­wi­zyj­nych wy­da­rze­nie po­łą­czy­ło wier­nych ze wszyst­kich za­kąt­ków świa­ta. W Wa­ty­ka­nie ka­no­ni­za­cję Jana Pawła II i Jana XXIII oglą­da­ły tłumy ka­to­li­ków, któ­rzy zgro­ma­dzi­li się na Placu św. Pio­tra. Piel­grzy­mi skar­ży­li się na utrud­nie­nia, w szcze­gól­no­ści na ogrom­ny tłok.
Gi­gan­tycz­ne te­le­bi­my usta­wio­ne w stra­te­gicz­nych miej­scach po­zwo­li­ły na oglą­da­nie trans­mi­sji z uro­czy­sto­ści ka­no­ni­za­cyj­nych oso­bom, któ­rym nie uda­łoś się do­stać na plac św. Pio­tra.
Jed­nym z naj­waż­niej­szych piel­grzy­mów pod­czas ka­no­ni­za­cji pa­pie­ża Jana Pawła II oraz Jana XXXIII był eme­ry­to­wa­ny już pa­pież Be­ne­dykt XVI, który bar­dzo rzad­ko po­ja­wia się pu­blicz­nie. Wa­ty­kan po­twier­dził obec­ność 87-let­nie­go pa­pie­ża w so­bo­tę.
Pa­pież Jan Paweł II zo­stał ka­no­ni­zo­wa­ny dzie­więć lat po śmier­ci, Jan XXIII pół wieku po odej­ściu. W przy­pad­ku Do­bre­go Pa­pie­ża, Oj­ciec Świę­ty zde­cy­do­wał o od­stą­pie­niu od stwier­dze­nia cudu za wsta­wien­nic­twem bło­go­sła­wio­ne­go.
(MW)
*****************************************************************************  Wkleiłam ten tekst, bo przecież to pamiętny dzień dla nas wszystkich


18 komentarzy:

  1. A u nas w Perpignan dzis wlasnie jest inauguracja Kaplicy Jana Pawla II…

    Ja tez nie moglam o tym nie napisac…
    http://notatkiniki.blogspot.fr/2014/04/27-kwietnia-sw-jan-pawe-ii-i-jego-nowa.html

    Pozdrawiam
    Nika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie taka inauguracja w takim doniosłym dniu Pozdrawiam wzajemnie-;))

      Usuń
  2. Bogu dzięki za to, że w takich czasach przyszło mi żyć. Piszę tylko o sobie bo wczoraj się popłakałem gdy zobaczyłem co inni piszą przy tej okazji. W pierwszej chwili chciałem polemizować. Dałem sobie spokój, nie upadnę tak nisko. Rozumiem, można mieć swoje poglądy, zachowywać się po swojemu. Ale godnie i z poszanowaniem drugiego. Wychodzi na to, że mają tak obszerną wiedzę, że nic do szczęścia im nie potrzeba. Pomodlę się o ich nawrócenie. No, niech chociaż biernymi zostaną. Dzięki ~uleczko za ten wpis. Ten dzień zapamiętam jak 16.10.1978 r. Wtedy byłem w pracy w "DZOS "Stomil" w Dębicy na drugiej zmianie. Dzisiaj w porze kanonizacji uczestniczyłem w Mszy Św. w swoim klasztorze pokamedulskim. Jak zwykle aktywnie. Pozdrawiam Cię serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam w naszym kościele na uroczystej sumie, tylko ludzi było niewiele, bo najwidoczniej uczestniczyli w tym doniosłym wydarzeniu przy różnych możliwościach czy przy telewizorze albo w innych miejscach u nas w Kraju. Andrzeju czasem jak czytam co się wypisuje to myślę że sam szatan nie pisałby lepiej..Pozdrawiam wzajemnie.

      Usuń
    2. A dlaczego mają pozostać bierni? Każdy ma prawo pisać to co czuje w tym temacie. Chyba, że uznaje, że to rzecz bez znaczenia. Wtedy nie pisze. I bardzo często jak nie pisze, to też są pretensje.

      Usuń
    3. Ech Cynia. Co Ci na to odpisać...Nienawiść czasem ludziom rozum odbiera. Oczywiście tu nie Ciebie mam na myśli

      Usuń
  3. Myślałam że nasze pokolenie nie doczeka takiego dnia ,a jednak dwóch papieży wniesionych na ołtarze przez prowadzących ceremonie dwóch papieży ,a to ci dopiero święto

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, dzisiaj piękny dzień Dla Polaków, ja też oczywiście GO namalowałam, duży obraz na wystawie z okazji dzisiejszej uroczystości, zamieściłam na NK, szkoda, że nie mogę u Ciebie zamieścić...pozdrawiam Aga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga jak podasz mi adres URL to wkleję tu bez problemu-;))

      Usuń
  5. Większość przeżywa tak ważne wydarzenie. Polak, nam współczesny, człowiek, którego dotykało miliony rąk. Może wstawiać się za nami, zresztą przecież nie od dzisiaj....Pozdrawiam Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polacy i Katolicy na całym świecie maja prawo do dumy ..Pozdrawiam Aniu serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj wyjątkowo uczestniczyłam w tym radosnych dla nas Polaków dniu przed
    Tv mogłam płakać do woli i nikt mi w tym nie przeszkadza , nie patrzył na mnie jak
    na dziwoląga kiedy zalewam się łzami w kościele.....-))
    Moc uścisków Kochana Uleczko !
    -alutka-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należysz do rodziny wrażliwych i delikatnych, a takie momenty trudno powstrzymać się od wzruszeń Alutko. Ludzie inie ukrywali łez wzruszenia bo przecież takiej potrzeby nie było. Wzajemnie mocno Cię ściskam Alutko kochana-;))

      Usuń
  8. Mnie najbardziej poruszyła mieszkanka Wadowic, gdy mówiła ,,nigdy nie myślałam, że będę znać osobiście jakiegoś świętego''... Po chwili do mnie dotarło, że rzeczywiście to coś niesamowitego! A nam, Uleczko, też udało się obu dziś kanonizowanych papieży też poniekąd ,,znać''. Choć nie osobiście... To taka korzyść z wcześniejszej daty urodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też prawda, bo Jan XXIII już od 50 lat nie żyje przecie..

      Usuń
  9. Ja tez szczególnie wyjątkowo przeżyłam dzisiejszą uroczystość.Pozdrawiam serdecznie- korek, jeden uśmiech, jedna łza

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam u Ciebie ten piękny wiersz Pozdrawiam Korek serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga