poniedziałek, 17 marca 2014

Bądź uprzejmy i życzliwy, obcując codziennie z ludźmi i załatwiając sprawy.

Skrzyżowania i światła

Nie możesz w życiu się cofać.

Nie możesz żyć czasem minionym,

by w ten sposób przywołać najpiękniejsze dni.

Musisz iść naprzód. Dzień za dniem. Rok za rokiem.

Nie możesz się zatrzymywać,

nikt nie może cię zatrzymać.


Istnieje wiele skrzyżowań.

Napotykasz ludzi i rzeczy.

Możesz mieć wypadek, może czasem dojść do kłótni.

Zderzysz się z ludźmi, którzy są jak czołg.

Nigdy nie schodzą z drogi. Uparcie pozostają na 

swoim pasie.

Zablokują ci drogę i mogą sprawić wiele

przykrości.

Istnieje wiele skrzyżowań. Uważaj na światła.

Światła czerwone to dla życia światła stopu.

Tam już nie da się iść: niepohamowana chciwość,

zaciekły egoizm, chorobliwa zazdrość.

Tam urywają się drogi i zaczyna przepaść. 


Uprzejmość, wola pojednania,

gotowość niesienia pomocy, łagodność - 

tu światła twojego życia ponownie przełączają się

 na kolor zielony,

tu twoja droga ciągnie się dalej.






Bądź uprzejmy i życzliwy,

obcując codziennie z ludźmi i załatwiając sprawy.

Nie gaś nigdy silnika swego serca.

Nie zapominaj, że masz do niego tylko jeden

kluczyk,

a jest nim miłość. 


Zdjęcie

Mądry ten Budda. Oj z tą wytrwałością- popracować w ten Post by nad nią mi potrzeba (-;Wszystkie obrazki z sieci

  • Phil Bosmans 
                                                       *******************************
Bądź uprzejmy i życzliwy,

obcując codziennie z ludźmi i załatwiając sprawy.

Co mam tak dziennie tu pisać jak nic się takiego (dzięki Bogu) nie dzieje. Poszukałam w archiwum starego mojego bloga i znalazłam te mądrości. W sam raz na okres Postu.
Z jedzeniem marnie mi wychodzi ,(choć podobno nie samym chlebem żyje człowiek pisze w Ewangelii-wiem, wiem..) ale z uprzejmością to sobie chyba dam radę- hehe

****************
Znalazłam jeszcze tę mądrość przed chwileczką...czytamy i nadal nic nie zmieniamy hehe , ach te nasze przyzwyczajenia!!!

Istnieją dwa powody, które nie pozwalają ludziom spełnić swoich marzeń. Najczęściej po prostu uważają je za nierealne.
A czasem na skutek nagłej zmiany losu pojmują, że spełnienie marzeń staje się możliwe w chwili, gdy się tego najmniej spodziewają.
Wtedy jednak budzi się w nich strach przed wejściem na ścieżkę, która prowadzi w nieznane, strach przed życiem rzucającym nowe wyzwania, strach przed utratą na zawsze tego, do czego przywykli.
 - Paulo Coelho


15 komentarzy:

  1. Unikajmy tych czerwonych świateł... O wiele lżej żyć w spokoju, nawet, gdy nie jest to czasem łatwe. Pozdrawiam Uleczko :)_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niepohamowana chciwość,

      zaciekły egoizm, chorobliwa zazdrość.Brrr Uchroń na Panie Boże. Za wcześnie się dziś kładłam spać a teraz wyspana jestem hehe a do rana daleko.. Pozdrawiam Aniu wzajemnie-;))

      Usuń
  2. ... staram się być uprzejmym i grzecznym ... są czerwone i co z tego ? ... każdy po swojemu ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te czerwone z tej wyliczanki są bee..Pozdrawiam grzecznie-;))

      Usuń
  3. Phil Bosmans napisał wiele mądrych sentencji. Mam kilka książeczek z jego rozważaniami. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W czasie wielkiego Postu czasem warto odświeżyć sobie te mądrości i próbować się do nich choć trochę ustosunkować . No nie? Pozdrawiam serdecznie Luana-;)

      Usuń
  4. Ula, ja tylko wpadłam, zęby Cię uściskać. A, muszę coś napisać. Jesteś bardzo uprzejmą osobą, wyrozumiałą, szczerą, więc same plusy, a jedzenie? To nie jest najważniejsze. Kwestia umowna, prawda? Buziaki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być żeby, a wyszło " zęby" - haaa... haa... sorki.

      Usuń
    2. hahaha- mnie się także juz często takie lapsusy zdarzały. Na szczęście jeszcze nie mam sztucznej szczęki to i z tym ściskaniem nic by nie wyleciało ha-ha-ha. Jedzenie to pokusa wielka. Za wielka niestety Azalia. Buziaki serdeczne-;)

      Usuń
  5. Witaj Uluniu :)
    To takie proste być uśmiechniętym, życzliwym i zarazem tak trudne dla niektórych.
    Pozdrawiam Cię cieplutko z życzliwością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Bożenko. Uważają co niektórzy uśmiech prawie jak coś czym się lepiej się nie afiszować.Wzajemnie pozdrawiam cieplutko-;))

      Usuń
  6. Uleczko, uważam, że pościć powinni Ci co rzeczywiście obżerają się frykasami, na które nas, maluczkich po prostu nie stać. Często rezygnuję z rzeczy drogich, po których bym nie tyła, na rzecz takich skromnych ceną /ziemniaki, kapusta, chlebek - zamiast łososia, tuńczyka, wołowiny /nie jadłam od kilku lat, bo za droga na moją kieszeń/...odwiedzając sklepy z receptą zapisaną, co mam niezbędne kupić, popatrzę sobie tylko, co by było, gdybym miała więcej funduszy...dlatego postu żadnego nie robię....pozdrawiam serdecznie Aga

    OdpowiedzUsuń
  7. Do zachowania wstrzemięźliwości (postu jakościowego) zobowiązane są osoby, które ukończyły czternasty rok życia. Natomiast do zachowania postu (postu ilościowego) zobowiązani są wszyscy katolicy pełnoletni, aż do rozpoczęcia sześćdziesiątego roku życia.Po sześćdziesiątce post nie obowiązuje Aga, a poza tym to i tak każdy robi jak uważa. Ale ja sobie odmawiam teraz słodycze. Nie kupuję -a kupuję za to owoce. Pozdrawiam Cię Agusiu wzajemnie-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mimo iż, życzliwość i uśmiech nic nie kosztują, niektórzy tak ich skąpią jakby było odwrotnie. Pozdrawiam Ula :-) adela

    OdpowiedzUsuń
  9. To już tak jak z tą starą biedą Adela. Jak się zapytać-,, co słychać." Nie którym się wydaje że nie wypada się uśmiechać bo może innym akurat nie do śmiechu.Może i racja...Pozdrawiam wzajemnie-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga