sobota, 2 listopada 2013

Dziś Zaduszki



Pabianickich Zaduszki Muzyczne

Obrazek z sieci

Dziś Zaduszki

Kościół w tym dniu wspomina zmarłych pokutujących za grzechy w czyśćcu. Chodzi więc o których nie mogą wejść do nieba, gdyż mają pewne długi do spłacenia Bożej sprawiedliwości. Prawdę o istnieniu czyśćca Kościół ogłosił jako dogmat na soborze w Lyonie w 1274 r. i na XXV sesji Soboru Trydenckiego (1545-1563), w osobnym dekrecie o czyśćcu. Sobór Trydencki orzekł prawdę, że duszom w czyśćcu możemy pomagać. Cała wspólnota Kościoła przychodzi z pomocą duszom czyśćcowym zanosząc w tym dniu prośby przed tron Boży. Aby przyjść z pomocą zmarłym pokutującym w czyśćcu, żyjący mogą w tych dniach uzyskać i ofiarować odpusty zupełne.

Nabożeństwo do dusz czyśćcowych było i jest bardzo żywe. Świadczą o tym uroczyście urządzane pogrzeby, często zamawiane Msze św. w intencji zmarłych, w Kościele rzymskim powszechne są Msze św. gregoriańskie (30 Mszy św. po kolei przez 30 dni). W Polsce istnieje nawet zgromadzenie Sióstr Wspomożycielek Dusz Czyśćcowych, założone przez błogosławionego o. Honorata Koźmińskiego - kapucyna

http://www.niedziela.pl/artykul/3820/nd/Uroczystosc-Wszystkich-Swietych-i-Dzien


                                      *******************
Trochę tu się dokształcamy bo nie za bardzo chyba wiemy skąd się to święto wzięło. Sama z ciekawością to czytałam , a o dogmacie nic nie wiedziałam taka ze mnie katoliczka (-;

6 komentarzy:

  1. Ja także nie wiedzałam. Też ze zmnie taka katoliczka :(
    Serdeczności, Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tam u was też taka paskudna listopadowa pogoda. Brrr. Teraz w domu najlepiej . Serdeczności wzajemne Aniu-;))

      Usuń
  2. Wczoraj byłam na zaduszkach, a dzisiaj rozgadałam się przy telefonie, i nie zdążyłam na różaniec za zalecanych, i zła jestem na siebie ale karę już dostałam i dobrze mi tak :((
    Uleczko, dzięki za namiary- ach ten nasz dyżurny diagnostyk, co byśmy bez niego poczęli ;)) Zaraz się zabieram za jadło, to najlepsze na tę chlapę. Smacznego popołudnia Uluś- Adela

    OdpowiedzUsuń
  3. Ugotowałam sobie dziś budyń czekoladowy na podwieczorek i pewnie kolację mam z głowy. Paskudna dziś ta pogoda, prawdziwie listopadowa. A co to za kara Adela..

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast przerwać rozmowę z siostrą, anonsując że zaplanowane mam wyjście na różaniec, podarowałam sobie ów plan i w nagrodę dostałam na koniec szpilę pod ziebro :(( Przed szkodą i po szkodzie gupia ;)) Budyń pycha..., teraz życzę smacznej kolacyjki Uluś- Adela

    OdpowiedzUsuń
  5. Z rodziną czasem bywa różnie. A kolacji juz chyba nie zmieszczę tak się tym budyniem napchałam hehe Zdrówka i miłego wieczoru Adela życzę-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga