sobota, 9 listopada 2013

Dziś międzynarodowy dzień tolerancji

http://www.superkid.pl/wiersz-tolerancja

9 Listopada
   Światowy Dzień Jakości
   Międzynarodowy Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem


Tolerancja

autor: Małgorzata Wiśniewska-Koszela
posłuchaj:
chłopiec
Nie wiem, co to - tolerancja,
zawsze tylko moja racja,
a ten, kto ma inne zdanie,
zaraz za swoje dostanie.
Trzeba wyśmiać go, ukarać,
niech się zmieni szybko, zaraz!
Niech będzie taki jak ja,
i poglądy moje ma,
i ubiera się podobnie,
głową potakuje zgodnie.
Oj, nie jesteś zbyt marudny?
Świat się stanie... szary, nudny.
Niechże każdy sobie myśli,
mówi, żyje po swojemu,
pod warunkiem, że nie robi
tym krzywdy drugiemu.

                    ***************
Dobre!! Skąd wiedzieli że dziś mój tak bardzo nietolerancyjny brat ma urodziny. 



Niechże każdy sobie myśli,
mówi, żyje po swojemu,
pod warunkiem, że nie robi
tym krzywdy drugiemu.


I tak trzymać-;)) 

Pozdrawiam pełna uczuć tolerancyjnych- dziś przynajmniej-  W końcu nie jestem znów takim ideałem he he

http://www.youtube.com/watch?v=rrM7IC_rKp4

Sojka- Tolerancja warto posłuchać raz jeszcze

16 komentarzy:

  1. W myśl zasady: żyj i daj żyć innym. Buziaki Uluś :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tolerancja podobno jest oznaką lekceważenia. Tak gdzieś czytałam, ale nie jestem do końca przekonana do tej opinii. Pozdrawiam, Uleczko

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tak czasem może być. Toleruję bo mi obojętny. Coś w tym jest, ale trochę przesada z tym lekceważeniem ,bo to by było również szkodliwe jak nietolerancja, no nie? Pozdrawiam serdecznie, Grażynko

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak to jedna z trudniejszych rzeczy -tolerancja- to tak jakby nie miało się swojego zdania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale tu chyba chodzi o to by nie odtrącać tych którzy się od nas w jakiś sposób różnią. A tu mamy chyba wszyscy jakiś grzech na sumieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą jak najbardziej ,spokojnego dnia życzę

      Usuń
    2. Czyli rozumiemy się jak zawsze Bogusiu. Wzajemnie i Tobie podobnie życzę-;)

      Usuń
  6. To brzmi nielogicznie, ale tolerancja też powinna mieć granice.
    Pozdrawiam Uleczko:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety to bardzo logiczne dla mnie. Naprawdę mam takie samo zdanie na ten temat Stokrotko. Wszystkiego tolerować też nie możemy. Pozdrawiam serdecznie z wzajemnością-;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Tolerancja,to powinno znaleźć się w każdym podręczniku,od przedszkola.Niestety lata nietolerancji trudno w ludziach zmienić ot tak,na każdym polu działania.Niektórzy wyssali ją z mlekiem matki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. ludzie nietolerancyjni muszą być tolerowani,ale tylko do momentu gdy nie zagrożą tym tolerancyjnym. Strasznie to trudne Ewuniu, mam to w rodzinie i muszę żyć z nietolerancją mojego brata(uznaje jedynie własna rację) i z konieczności to toleruję ech.. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Sędziowie są sprawiedliwi, policjanci są uczciwi, a księża dobrzy - myślę że organizując życie społeczne bazujemy na zbyt wielu mylnych stereotypach.
    Ponadto chciałem nadmienić, że jestem jednym z niewielu, któremu realnie pomogła Platforma Obywatelska. Schroniłem się przed deszczem pod ich przewróconym billboardem. .
    Większą to­leran­cją ludzie darzą tych co mówią mało i głupio niż dużo i mądrze..
    Oby to się, Uleczko, zmieniło!
    kusiolki

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację Andrzeju. Ludziom nie wygodzisz. A tolerancje i brak tolerancji temat rzeka he he. Zamiast się mądrzyć brać się do roboty I pozwolić wreszcie tym robić którzy się na tym znają i coś robią ,a nie udawaną że robią i nalewają z pustego w puste.A my za to płacimy. Kusiolki wzajemne.

    OdpowiedzUsuń
  12. ... tak ... ale bez krzywd wzajemnych ... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Otóż to Andrzeju miły, otóż to!!! ...:)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga