piątek, 28 grudnia 2012

Szablony życzeń z internetu wręcz zalewają Polskę,

http://www.polskatimes.pl/artykul/727335,najglupsze-zyczenia-swiateczne-i-noworoczne-czyli,3,id,t,sa.html#czytaj_dalej








Najgłupsze życzenia świąteczne i noworoczne, czyli szablonowa serdeczność z sieci

Data dodania:  Ostatnia aktualizacja: 
Głos Wielkopolski
Sławomir Kmiecik

Najgłupsze życzenia świąteczne i noworoczne, czyli szablonowa serdeczność z sieci
Merry Christmas, Christmas Merry, były sobie renifery, miały bardzo śmieszne minki, bo urwały się z choinki. Wpadły w bardzo ciemny kąt, życząc Ci Wesołych Świąt! - to popularne w tym roku gotowe życzenia z sieci (© Fot. Archiwum )





Merry Christmas, Christmas Merry, były sobie renifery, miały bardzo śmieszne minki, bo urwały się z choinki. Wpadły w bardzo ciemny kąt, życząc Ci Wesołych Świąt! Kto na tegoroczne Boże Narodzenie nie dostał sms-a z taką lub podobną frazą, prędzej czy później otrzyma życzenia w tym guście na Nowy Rok 2013. Szablony życzeń z internetu wręcz zalewają Polskę, ale jest w nich wszystko poza osobistymi uczuciami.

http://www.logo24.pl/Logo24/1,125389,6747300,Savoir_vivre__zyczenia.html

Savoir vivre, życzenia

ZLLL
 
23.01.2010 15:04
A A A Drukuj

Słyszałem, że wysyłanie SMS-ów z życzeniami zaczerpniętymi z serwisów internetowych jest pozbawione dobrego smaku? Przecież wiele z nich jest napisanych bardzo ciekawym językiem.

Dobry żart tynfa wart. Tak samo jest w przypadku miłych, a czasem i wesołych życzeń świątecznych. Gra słów, miłe skojarzenia, składny rym - tylko dlaczego otrzymuję taką samą wiadomość w co drugim, trzecim SMS-ie - pyta mój znajomy? Warto wyjść od tego, że zamiast wysyłać SMS, lepiej po prostu zadzwonić. Oczywiście, nie zawsze mamy możliwość dodzwonienia się, nawet mimo wielokrotnych starań. Pozostaje wtedy krótka wiadomość tekstowa. Można założyć, że treść nie ma znacze-nia, ważne jest to, że wysyłamy - pamiętamy o odbiorcy. Jednak mimo dużego wsparcia, jakie oferuje nam wiele witryn internetowych, podsuwając gotowe zestawy życzeń na każdą okazję, spotykam się z opinią, że lepiej samemu wymyśleć kilka zdań, nawet słów. Lepsze to niż powielanie po raz setny szablonów, z których korzystają miliony użytkowników telefonów komórkowych. Mimo wszystko myślę, że wysyłanie szablonowych życzeń z pewnością nie jest pozbawione dobrego smaku. W końcu sztampowe "Wesołych świąt", też jest swoistym standardem, a osoba, która wspiera się pomocą z Internetu, chce wprowadzić powiew świeżości do klasycznych życzeń. Trzeba jednak pamiętać, że nasz nowatorski w formie SMS może okazać się identyczny z dziesięcioma poprzednimi, które nasza koleżanka lub kolega otrzymali tego dnia. Osobiście, jeżeli jestem zmuszony wysłać życzenia SMS-em, nawiązuje do klasycznej formy. Nie korzystam z serwisów internetowych.


Na pytania odpowiada Adam Jarczyński,dyrektor generalny Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety




                                                   Nowy Rok ku nam zmierza,
poprzez morza, góry, lasy
oby przyniósł dużo zdrowia
i w budżecie więcej kasy.


  Jak wam się podoba ta ,,sztampa"    - mnie się podoba  bo czego sobie tak naprawdę życzyć, jak nie zdrowia i wiecej kasy, bo przecież  zdrowie, im człowiek starszy, tym więcej kosztuje.







20 komentarzy:

  1. Co kto lubi, niektórym jest tak łatwiej...

    OdpowiedzUsuń
  2. E tam. Też już sama ozywałam jak mi się coś z tych gotowców spodobało. A osobiste uczucia, no cóż . Myślę już samo to kiedy się komuś wysyła to znaczy że się pamięta. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Epistolgrafia w zaniku, choć bardzo szkoda. Nistety, ja też wysyłam maile, bo na polską pocztę nie można liczyć - albo zagubią, albo prześlą bożonarodzeniowe łącznie z wielkanocnymi. Ale czuję się z tym niezbyt komfortowo, bo to takie jakby spamowanie. A sms-y czasem tylko, ku uciesze do niektórych, niczym wystrzelenie korka z szampana - właśnie tuż po północy. Życzenia staram się pisać mimo wszystko osobiste, bo każdemu, ale tylko dla niego słowa. Gotowce z netu, sms-y to mimo wszystko takie mniej eleganckie.
    Uleczko - obżarstwo smaczne, bo świąteczne, za nami, więc czas pomyśleć o "domówce" sylwestrowej. Jakie by tu szybkie, łatwe i "oszczędne" menu przygotować? {a co do planów - na śniadanie piję ocet jabłowy i płatki owsiane wymieszane z jogurtem... póki nie wejdę w nowy rok -:)) Nina.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzenia świąteczne na kartkach pocztowych także w większości były sztampowe. Wolę jakiekolwiek od niepamięci. Ocet i płatki(-; Nina, męczennicą zostaniesz brr.. Buziole serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale poczuję się lżejsza, a nie jak słonica w ciąży. Nina

      Usuń
    2. Po świętach chyba wszyscy się tak czujemy, a ja ma jeszcze do tego deprechę(-;

      Usuń
  5. Cóż, znak czasu. Już nie piszemy kartek, życzenia ślemy SMS-em lub e-mailem. Ważne, aby szczere. Pozdrawiam Uleczko :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze ktoś się do czegoś może przyczepiać jak bardzo chce.Liczy się pamięć, no nie? . Pozdrawiam wzajemnie-;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami jednak ważne że kotś pamięta ale faktycznie lubię takie bardziej osobiste życzenia od serduszka:) Pozdrawiam- axis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biję się w piersi. Też gotowce używałam nieraz. Pozdrawiam-;))

      Usuń
  8. Mnie ominęło na razie, ale... kto wie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli, nigdy nie mów nigdy ,he he. Pozdrawiam wzajemnie-;))

      Usuń
  9. Faktycznie, ludziom bardzo często nie chce się napisać czegoś od serca, tylko te sztampowe formułki każdemu wpisują.
    Serdeczności Uleczko. :-))

    OdpowiedzUsuń
  10. sztampowe "Wesołych świąt", też jest swoistym standardem,Serdeczności wzajemne-;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz ja tam nie mam nic przeciwko gotowym formułką ,dla mnie jest miłe ze ktoś jednak pomyślał by usiąść i wpisać to na mojej stronie ,poświęcić tę chwilkę by mi się przypomnieć a właściwie udowodnić że o mnie nie zapomniał

    OdpowiedzUsuń
  12. To masz tak jak ja Bogusiu. Liczy się pamięć. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Uleczko! Bardzo przepraszam,że nie złożyłam Tobie i wielu innum światecznych życzeń.Przed świetami moj laptop zawi.ódł tzn.klawiatura wysiadła mogłam sobie czytać ,ale niw ząb nic napisać.Na dzisiaj i jutro mam pożyczoną klawiaturę,a mojecudo oddajemy do przeglądu w poniedziałek.Wigilię spędziliśmy w Mamusią, wszystkie potrawy przygotowaliśmy z mężem w domu spakowaliśmy i pod wieczór pojechaliśmy.Wiele mnie kostowało abym przy dzieleniu się opłatkiem i składamiu życzeń nie rozbeczała sie nad jej chorobą i cierpieniem.W pierwszy dzień świąt po kościółku odwiedziliśmy Mamę, i groby najbliższych,a po południu byliśmy zaproszeni do syna i synowej,drugi odwidziny u Mamusi i tak oto wyglądały moje święta.Może wreście odpocznę w sylwestra :))

    Już dzisiaj Uleczko pragnę złożyć Ci noworoczne życzenia ,życząc z całego serca aby zdrowie dopisywało,szczęście nie opuszczało ,marzenia się spełniały,pieniążków nie brakowało i wielu życzliwych osób tych najbliższych i tych wirtualnych.Ściskam najmocniej i buziaczki ślę *** alutka***

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dobrze że twoja mama ma tak wspaniałą córkę Alutko. Dziękuję ci za piękne życzenia. Tobie i twoim najbliższym składam także moje najserdeczniejsze życzenia na ten następny 2013 rok ,zdrowia i pieniążków także bo to przecież dla nas ważne no i tych życzliwych ludzi wokół nas także, szczególnie w realu. Pozdrawiam serdecznie i buziaki posyłam-;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Uleczko, jestem podobnego zdania co Zagubiona. Ważna jest pamięć i miły gest. Dobrego Nowego Roku życzę, w zdrowiu lepszym i z częstszym uśmiechem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Grażynko. Cieszę się że już jesteś z powrotem wśród nas.Za tak dobre życzenia serdecznie dziękuję i wzajemnie życzę. Uściski serdeczne.-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga