poniedziałek, 9 lipca 2012

Coś na obiad


Piersi z kurczaka w kapuście włoskiej

Anna Włodek
A A A Drukuj
Wyśmienite roladki według przepisu naszej czytelniczki.


4 duże plastry surowej szynki wędzonej (np. serano, westfalska lub szwarcwaldzka)

2 nieduże piersi z kurczaka (4 połówki)

4 duże zblanszowane liście kapusty włoskiej

szklanka bulionu drobiowego l puszka pomidorów pelati (w sezonie można użyć świeżych)

4 ząbki czosnku l cebula l kilka listków bazylii

po łyżce oliwy i sklarowanego masła

pieprz i sól

Sposób przyrządzania:

Cebule drobno posiekać, podsmażyć na maśle, przełożyć na talerz. Na patelni rozgrzać oliwę, podsmażyć drobno posiekany czosnek, dodać pomidory, posiekaną bazylię, doprawić solą i pieprzem, dusić 15 min. Piersi kurczaka lekko rozbić, posolić, zawinąć w plastry szynki i ułożyć na liściach kapusty. Na mięsie rozłożyć cebulę, po czym zwinąć wszystko jak gołąbki, spiąć wykałaczkami lub związać nitką albo szczypiorkiem. Ułożyć pakieciki w rondlu, podlać bulionem i piec 25 min w piekarniku rozgrzanym do 200°C. Polać gorącym sosem pomidorowym i podawać z pieczywem lub z ziemniakami z wody.

Podoba mi się ten przepis i dlatego go tu skopiowałam też dla mnie i  dla was. Chyba normalna kapusta też będzie dobra jak wam się wydaje? 

17 komentarzy:

  1. Ten przepis zostawię na niedzielę:-). Robić się będzie coraz chłodniej to i apetyt wzrośnie, heh. Pozdrawiam milusio:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że mnie ten upał nie szkodzi jeżeli o mój apetyt chodzi. Chętnie bym trochę na wadze utraciła,cóż kiedy ciągle głodna jestem(-;

      Usuń
    2. Mnie nie szkodzi, ale wysysa resztki soku żołądkowego, he he.
      Uleczko, oto moja pomoc....Kliknij na: ZALOGUJ, potem na: PROJEKT, z prawej strony masz: DODAJ GADŻET, poszukaj HTML-- kliknij w niego i wklej z linku (masz w nim do wyboru wszystkie opcje) np. zegar kod html i zapisz. Do wyboru masz różne kolory tła i czcionki. Dasz radę:-) Oto link do ogółu: http://edodatki.pl/widget/chat

      Link skopiuj sobie np. do worda lub notatnika. Milusiego dnia:-) i życzę udanego wyniku.

      Usuń
    3. Dzięki za link. Jak sama nie dam radę to poproszę syna. Buziaki-;)0

      Usuń
    4. Miało być buziaki-;)) bez tego zera hihi

      Usuń
    5. Dasz radę:-))). Nie z takimi rzeczami się stykałaś, Uleczko:-)). To proste. Wystarczy popatrzyć, pomyślić i do dzieła.

      Usuń
  2. Ależ rewelacyujny przepis !!! Zapisałam, w przyszłym tygodniu zrobię. Napewno mozna z białej kapusty zrobic, szczególnie młodej, ale ja Uluś zawsze robię gołąbki z włoskiej. Ona jest zawsze taka elastyczna i miękka, świetnie się "pakują". Całuski śle :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odłożę ten przepis na czasy kiedy będę miała gości bo jak zrobię dla mnie więcej to te więcej zjem a za dużo już przybrałam na wadze(-;

      Usuń
  3. I ja spróbuję, a jakże! Ale ma wszelki wypadek użyję jednak włoskiej, bo tak, jak wskazuje Gaja, faktycznie włoska jest bardziej elastyczna i nie powinnam sknocić. Swoją drogą... miałam się odchudzać, a nie sobie dogadzać, ale taki fajny przepis do spróbowania... Papatki. Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nina Ty nie tylko dla siebie gotujesz, to przytycie Ci nie grozi. Inaczej ja(-;

      Usuń
    2. I tu się mylisz, bo gotuję tylko dla nas dwojga i najczęściej różne, bo mąż koniecznie mięso, ja raczej warzywno-mącznie - chyba, że lenia mam, wtedy jem i mięsne. Nina

      Usuń
  4. Dzięki za potrawę konkretną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację to konkretne jedzenie i chyba będzie pyszne.

      Usuń
  5. Witaj
    Jeśli zaprosisz na to danie chętnie skorzystam :)
    Pozdrawiam smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję nawzajem hi hi.Uściski serdeczne Morgana-;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem smakowicie to sie czyta ,musi byc smaczne ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Też tylko czytasz? hi hi Ale ja sie głodna zrobilam Idę smażyć jajecznicę z pomidorami. buziaki

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga