niedziela, 22 kwietnia 2012


http://www.silesia-schlesien.com/index.php?option=com_content&view=article&id=200:809-tys-lzakow-w-polsce&catid=37:artykuy

809 tys Ślązaków w Polsce

W spisie powszechnym ustalono, ze w Polsce w dniu 31 marca 2011 roku mieszkało 38,5 mln osób, tj. o 0,8 % wiecej.  z tego bylo  809 tysięcy Ślązaków,  228 tys. Kaszubów i 109 tys. Niemców jak i inne  narodowci.

Wspólny wniosek o uznanie mniejszości śląskiej i kaszubskiej złożą do władz państwa po ujawnieniu wyników spisu powszechnego Stowarzyszenie Osób Narodowości Śląskiej i Kaszebsko Jednoty – zapowiedzieli w sobotę w Opolu przedstawiciele obu organizacji.
Wniosek ma trafić do Kancelarii Sejmu oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, jak tylko GUS ujawni dane i okaże się, ile osób w Polsce zadeklarowało narodowość kaszubską i śląską.
- Wtedy już nie będzie można zamieść tego tematu pod dywan – stwierdził Piotr Długosz ze Stowarzyszenia Osób Narodowości Śląskiej

6 komentarzy:

  1. Witaj Uleczko, no i co na bloggerze też fajnie jest.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaga tak się cieszę że znalazłaś dla mnie tu kilka chwil. Niewielu tu komentuje cieszę się więc jak widzę znajomy podpis. Chciałam tu wpisać adresy znajomych blogów ale ciągle mi to nie wychodzi, pomimo ze już Klarka i Azalia mi instrukcje wpisały. Buu Uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako pół-Kaszubka i żona Kaszuby stuprocentowego, popieram!

    OdpowiedzUsuń
  4. hehe witaj Zgaga. No, tego się szczerze nie spodziewałam. Potrafisz jak zawsze zaskakiwać. Ja jestem neutralna. Europejska kundelka ze mnie.Ale się porobiło. Pozdrawiam serdecznie, jako 100% Ślązaczka z orientacją pół na pół

    OdpowiedzUsuń
  5. A co ja mam powiedzieć?!Urodziłam się i część życia spędziłam w Zagłębiu, męża miałam górala i tam często też bywałam, mieszkałam ponad 30 lat i pracowałam w Bytomiu - wśród Ślązaków, a teraz mieszkam znów gdzie indziej...ja zawsze mówię, że jestem rodowitą Polką i tylko Polką!!!
    Uściski przesyłam..Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. Śląsk to taki tygiel z tak dużą migracją i to od czasu kiedy zaczęło się tutaj uprzemysłowienie. Przybili kiedyś z zachodu, po wojnie ze wschodu, pomieszało się wiele rodzin typowo śląskich z tymi nieśląskimi i tak jest do dziś. W tej chwili Agusiu to chyba ludzie tu mieszkający maja dosyć tego bałaganu jaki w polityce się uprawia kosztem społeczeństwa. Myślą że jak sie oddziela to będzie im lepiej.Mam co do tego mieszane uczucia. Ja jednak Agusiu gdybym musiała składać pod przysięgą kim jestem powiedziałabym że jestem Ślązaczką ale z korzeniami częściowymi pochodzącymi z europy zachodniej.Moje wnuki natomiast już bardziej polskie. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję ci za ten komentarz-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga