niedziela, 12 lipca 2015

kwiaty lipca( zawsze coś tam sobie w moim ogrodzie kwitnie) i sorbet z awokado



Kończy się niedziela . Przyjaciółka wyjechała i mam czas by coś tu wpisać.  Pogoda była cudowna. W sam raz ciepło i nie za gorąco.
                           *******************
http://urodaizdrowie.pl/rozne-potrawy-z-avocado

ciekawe przepisy z awokado są pod tym adresem powyżej

tu przykładowo jeden z nich który kiedyś wypróbuję. 

A sama dziś zrobiłam z własnego pomysłu sorbet z awokado i przecieru jabłkowego z moich tegorocznych wczesnych jabłek i 1 rozpuszczonej według przepisu na opakowaniu galaretki cytrynowej . Wszystko zmiksowałam ,wlałam do maszynki na lody i powiem że nie spodziewałam się ze będą aż tak smaczne..


Avocado Pesto Pasta

Składniki:– 1/2 kg makaronu linguini
– 1 pęczek bazylii (ok. 2,5 uncji)
– 1/2 szklanki orzeszków piniowych
– 2 dojrzałe awokado, obrane i bez pestek
– 2 łyżki świeżego soku z cytryny (ok. 1/2 cytryny)
– 3 ząbki czosnku
– 1/2 szklanki oliwy z oliwek
– sól do smaku
– świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
– 1/4 szklanki posiekanych suszonych pomidorów (opcjonalne)
Przygotowanie:W garnku, doprowadzić wodę do wrzenia. Wrzucić makaron i gotować wg wskazówek na opakowaniu. Wymieszać w blenderze bazylię, orzeszki piniowe, awokado, sok z cytryny, czosnek, oliwę z oliwek. Doprawić solą i pieprzem. Odcedzić makaron. W dużej misce przed podaniem wymieszać pesto z gorącym, świeżo ugotowanym makaronem i udekorować bazylią. Można podawać z suszonymi pomidorami.



obrazek i tekst z sieci


100 g awokado ma aż 130-200 kcal. Mimo iż miąższ jest bardzo tłusty (ok. 30%) to w odróżnieniu od frytek i kiełbasy nie szkodzi naszym kształtom. Wręcz przeciwnie, dzięki temu treściwemu „ciału” w awokado nagromadzone jest całe bogactwo dobroczynnych dla urody i zdrowia składników: pełnowartościowe białko, witaminy C, E, K, H, PP oraz z grupy B, karoteny a także kwas foliowy, potas, miedź i błonnik. 










8 komentarzy:

  1. ... ~Uleczko, Ty wszystko potrafisz ... i jeszcze się dzielisz ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andrzeju nie potrafię wszystko(na całe szczęście), ale jestem ciągle ciekawa wszystkiego, i jeszcze mam ochotę się dowiadywać różności , a internet aż kipi od wiedzy wszelakiej, dlatego jak tu zobaczę coś ciekawego to dzielę się tym tu z Wami. Uściski serdeczne-;))

      Usuń
  2. kobietawbarwachjesieni:
    Ale Ty masz i wiedzę i chęci do pracy. Ogród - cudo. Ty naprawdę sana dbasz o niego? Pryskasz swoje drzewa? Widziałam wcześniej piekne wiśnie, teraz piszesz o jabłkach.A jakie przepisy podajesz. Jestem pod wrazeniem Twojej pracowitości i róznych talentów. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko to kiedyś sadziłam, ale teraz czasem mi pomagają bo już moje siły nie te same co kiedyś. Na szczęście ogród tak skomponowany (celowo) by w starszym wieku był jeszcze do opanowania w pielęgnacji. Rośnie tylko to czego podlewać nie trzeba, ale ostatnio moje grusze opanował grzyb i trzeba je będzie albo opryskiwać jesienią albo wyciąć.Aż tak pracowita teraz juz nie jest, bo po prostu to juz należy do przeszłości (zdrowie i siły juz nie te same) ale i tak cieszę się ze jest tak jak jest, i oby jak najdłużej. Pozdrawiam cieplutko-;))

      Usuń
  3. A Stokrotka znowu od rana słucha sobie ptasich śpiewów bo jest na dział ce.
    Serdeczności Uleczko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas w nocy chyba dość mocno padał deszcz jest pochmurno i zaspałam . A muszę iść pieska mojego starszego syna wypuścić. Ale teraz jeszcze musi być ten czas na kawę i wpisy do komentarzy. Miłego Stokrotko na tej Twojej działce buziaki serdeczne-;))

      Usuń
  4. U mnie też lipcowo: jukka, kanna, róże, floksy kwitną, zwłaszcza po deszczu nabrały barw.
    Twój ogród wygląda jak piękny park :) Serdeczności Uleczko ślę :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda że ten czas tak szybko nam pędzi Aniu no nie? Tak pięknie jest teraz a trzeba juz myśleć o zakupach opału na zimę . Ech.. A Brat Biedaczek jeszcze ciągle w szpitalu (miał lekki wylew)i chodzić nie potrafi. A ogród u niego taki zawsze był zadbany,teraz dba jego córka z rodzina ale przecież to już nie to samo..Buziaki ślę Aniu serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga