sobota, 14 kwietnia 2012

Uwaga oszuści


Masz telefon? Do Twoich drzwi może zapukać pseudo kurier z niezamawianą paczką, dziwny przedstawiciel handlowy, fałszywy pracownik telekomunikacji lub nieprawdziwy wnuczek – a wszyscy po to, by za pośrednictwem Twojego telefonu wyłudzić sporo gotówki lub naciągnąć Cię na nową usługę.

Mechanizm na „kuriera” jest prosty, za to konsekwencje poważne. Fałszywy kurier przynosi do domu paczkę za zaliczeniem. Jej koszt to zwykle kilkaset złotych. Na przesyłce figuruje nasze imię i nazwisko oraz dane nadawcy. Gdy tłumaczymy, że nie zamawialiśmy paczki, gburowaty kurier oświadcza, że jego zadanie polega tylko i wyłącznie na dostarczeniu przesyłki oraz pobraniu pieniędzy. Skoro jednak się upieramy, to on może ewentualnie wyjaśnić tę sprawę. Wpuszczamy go więc domu, licząc na szybkie rozwiązanie problemu. Kurier, ociągając się, żeby było wiarygodniej, wykonuje krótki telefon i niby sprawdza w firmie, czy nie zaszła pomyłka, po czym nas informuje, że i owszem - zaszła. Przeprasza w końcu i wychodzi. Po miesiącu zaś przychodzi rachunek na 10 tysięcy dolarów.
To część artykułu który przed chwilką przeczytałam w sieci. Mnie także kiedyś oszust naciągnął na kwotę 150 zł, obiecując przywóz drewna na opał. Wozi to drewno chyba z księżyca. Niestety każdy czasem ma jakiś zły dzień i przyćmiony mózg. O tym telefonie to nie wiedziałam . zapamiętam to sobie. 

4 komentarze:

  1. Witaj w nowym domku. Ładnie tu u Ciebie. Czytałam ten artykuł. Oszuści grasują, ale ja nie wpuszczam do domu nikogo z przesyłkami, tylko listonosza. Pozdrawiam Uleczko. Dobrej nocki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny nowy domek :) Muszę się nauczyć po nim poruszać. Zdolna jesteś Uleczko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj już niedzielnie Axis kochana. cieszy mnie że tu wszystko jak dotąd tak bezproblemowo działa.Zobaczę jak dalej mi pójdzie, wiele nauki jeszcze tu przede mną na zasadzie prób i błędów. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i dziękuję za komplement i to że tu ze mną jesteś-;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Uleczko !Cieszę się,że tu nie miałam problemu z wpisem ..))Życzę serdecznych i miłych gości jak najwięcej!! -alutka-

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga