poniedziałek, 30 września 2013

Pierwszy dzień zwiedzania to był Poczdam nie a nie Berlin

http://podroze.gazeta.pl/podroze/56,114158,14518582,Niemcy_Poczdam,,9.html

Poczdam "miasto zamków i ogrodów" lub "Wersal Północy" to podobno jedno z najpiękniejszych miast w Niemczech.

Swoją urodę i znaczenie zawdzięcza królowi Fryderykowi Wielkiemu,(jak nam opowiadał nasz przewodnik) który  kazał zbudować tu swoja letnią rezydencję. 


Największą atrakcją Poczdamu jest przepiękne Sanssouci 

- olbrzymi kompleks pałacowo-parkowy wpisany na listę światowych dóbr kultury UNESCO.
 W olbrzymich, 290-hektarowych ogrodach i parkach wznosi się siedem pałaców z wieloma budynkami pomocniczymi.

 Przytłoczyła mnie trochę ilość tych monumentalnych budowli, które spotykamy na 

każdym kroku.

 Park jest miejscem, gdzie można by było   podziwiać pięknie utrzymane alejki,

 kwiaty, drzewa, fontanny.. ehhh!

Prawdziwie królewski ogród!





Aż tak gruba to nie jestem hehe,bo to wszystko wina ubierania się na ,,cebulkę"

Bardzo przyjemne miejsce na spacer w słoneczny dzień.

Ale nasz pan Przewodnik robił z nami nie spacer a maraton(-;

http://www.holidaycheck.pl/pi/615f8f5c-b14c-339b-a94d-331c7f92cbab



Bo wszystko to zwiedzaliśmy na piechotę.
 Dotrwałam do końca tego maratonu ale powiem szczerze miałam pod koniec naprawdę dosyć tego oglądania, choć niewątpliwie warto bylo.
 Ale to tempo było niestety już nie na mój wiek



Pałac/Zamek/Ruiny - Sanssouci

Pawilon chiński (niem. Chinesisches Teehaus, z lat 1755–1764, jest doskonałym przykładem zainteresowania kulturą chińską w XVIII wieku. Ozdobiony pozłacanymi posągami, w jego murach znajduje się wystawa chińskiej porcelany),
Pałac/Zamek/Ruiny - Sanssouci



Pałac/Zamek/Ruiny - Sanssouci
Poczdam - Zamek Cecylii leży na terenie tak zwanego Nowego Ogrodu, a tam można znaleźć jeszcze kilka innych interesujących rzeczy, jak na przykład Piramidę. I jakże myląca może okazać się forma budynku. Ta piramida służyła latem jako lodówka dla produktów żywnościowych. Zimą gromadzono w niej lód z pobliskiego jeziora.

Ten budynek słuzył jako lodówka do przechowania żywności

Poczdam.   Pałac Cecilienhof.   - Po zakończeniu Konferencji Poczdamskiej pałac wraz z otaczającym go parkiem został udostępniony zwiedzającym.
Poczdam.   Pałac Cecilienhof.   - Pałac Cecilienhof to pałac w północnej części Nowego Ogrodu,który zostal wzniesiony w latach 1912 - 1917 przez Hohenzollernów dla następcy tronu Wilhelma i jego małżonki  Cecylii, księżniczki Meklemburgii i Schwerina.


Zamek Cecylii ale warto kliknąc w ten link i zobaczyć wiecej

http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=20315


24 komentarze:

  1. Mam wielkie zamilowanie do zamkow i ogrodow wokol...
    Serdecznosci
    Judyta

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda że się bliżej nie mieszka.. Cały rok byłby potrzebny na ogladanie tego dokładniej od zewnątrz i wewnątrz. Pozdrawiam serdecznie Judytko

    OdpowiedzUsuń
  3. Uleczko, wycieczka świetna, choć napewno trochę męcząca, bo obszar spory do zwiedzania. Teraz będziesz wspomniać, odpoczywając. Mnie urzekł ten chiński pawilon. Z porcelaną w środku, ech..... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu naprawdę warto się wybrać do Poczdamu. Niesamowite co tam wszystko jest do zwiedzania i to w samym środku pieknie zadbanych parków.Ale można sobie klikać tu i zobaczyć chociaż wirtualnie, to co tak biegiem zobaczyłam po łebkach i bez zaglądania do środka tych budowli ,bo czasu na to nie było, no i pieniedzy bo wszędzie wstęp w euro przecież. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zobaczyłabym tą pewnie przepiękną porcelanę...
    Przewodnikom zależy żeby jak najwięcej zobaczyć, ale wtedy nie można za bardzo kontemplować tego piękna. Tak czy inaczej wycieczkę miałaś super Uleczko. Taka młoda dziołcha jak na zdjęciu to spokojnie dała radę ;-)
    A ja byłam w niedzielę na 80-tce mojej cioci, też jeszcze bardzo szwarno i gryfno frela ;-) Fajnie było i jedzonko pycha. Dzisiaj dla odmiany- smutny obrządek, pogrzeb męża koleżanki z pracy, młody chłop- 54 lata- zawał :-((
    Trzymajmy się, nie dajmy się- Adela

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyobraż sobie Adela że po tym maratonie ,panie w wieku twojej cioci jeszcze tańcoweły do muzyki i śpiewu przystojnego mlodziana w hotelowej sali do póżnych godzin nocnych ,a raniutko pobudka i na piechotę zwiedzanie Berlina . Rzeczywiście masz dziś smutny dzień. Pogrzeb jeszcze młodego człowieka, bo przecież 54 lata, to dziś jeszcze sama młodość . Masz rację. Trzymajmy się Adela. Ale Śmierć o wiek nie pyta, jak widać. Może nagle każdemu się przydarzyć(-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie, Uleczko, podobają mi się te domki z pruskim murem. Podobne uczucia miałem, gdy przed laty zwiedzałem w Dreźnie kompleks pałacowy Zwinger.
      ściskam

      Usuń
  7. Zwinger takze kiedys zwiedzałam dawno temu, i miałam podobny niedosyt. Ach ,gdyby tak przez rok można było zamieszkać w takich miejscach i na spokojnie sobie te wszystkie cuda pozwiedzać.Ściskam serdecznie Andrzeju wzajemnie-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Zapraszam Cię, Uleczko, do mnie, gdzie rządzi teraz mój gość - Malina M*

      Usuń
  8. -- piękne ogrody, piękne pałace... dzięki Tobie odbyłam właśnie ciekawą podróż, choć tylko wirtualną... dziękuję.... pozdrawiam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze, to teraz tu na spokojnie pozwiedzam wirtualnie, co tak ekspresem przelecieliśmy. Fajnie Aliczku ze jest taka mozliwość. Pozdrawiam serdecznie-;)

      Usuń
  9. Wspaniałą wycieczkę miałaś, Uleczko. Zwycięstwo po Twojej stronie, pokonałaś ten "maraton". Gratuluję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym wiedziała co mnie czeka ,nigdy bym się na taką wycieczkę nie pisała( i nie tylko ja) Nie uwierzyłabym że to tempo potrafię wytrzymać. Ale były momenty że myślalam już ze nie dam rady dalej. Były także zgrzyty,o ktorych jeszcze napiszę. Tylko się trochę tu odnajdę i pozbieram . Buziaki dla Ciebie Azalia za te gratulacje-;))

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj :)
    Cudną podróż miałaś Uluniu, pozdrawiam mile :)
    Dziękuję za wirtualny spacerek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze i dla mnie że już teraz tylko wirtualnie, bo zadyszki dostałam z tego tempa zwiedzania tego wszystkiego, Bożenko. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula, świetnie wyglądasz, na cebulkę czy nie...Zazdroszczę Ci wycieczki! baw się dobrze!
    Pogoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dla Ciebie to tempo by nie miało wielkiego znaczenia bo młodsza jesteś. Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam-;))

      Usuń
  14. Piękna wycieczka , śliczne zdjęcia..teraz P ulu to tylko na cebulke trzeba się ubrać , bo jak nie to zaraz się przyplącze jakies choróbsko....pozdrawiam słonecznie dziś u nas -2 stopnie:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko że na zdjeciu ta,,cebulka" dodaje tych kg, hehe. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  15. Pięknie,super wycieczka.Aaa,lodówka świetna:))) Jest co zapełniać,żeby jeszcze było czym:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Pamiętam jeszcze czasy jak z naszej przydomowej glinianki wycinano lód, by potem latem było na czym chłodzić, i na wyrób lodów był potrzebny. Przechowywano ten lód w takich bunkrach piwnicznych specjalnie dla takiego celu zrobionych gdzies poza domem.. Pozdrawiam Reniu serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. widoki przecudne -zazdroszczę widoków i przeżyć;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Moze zobaczysz kiedys sama, bo warto. Tylko nie w takim tempie. Pozdrawiam-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga