niedziela, 1 marca 2015

Okazuje się, że jedzenie słodkości tuż po posiłku nie powoduje przybierania na wadze tak, jak podjadanie ich między posiłkami.

http://polki.pl/dieta_dietyodchudzajace_artykul,10008948.html

W tym tygodniu tak zrobię

  1. Trzymaj owoce na widoku
  2.  Staraj się nie kupować czekolady i ciastek, a te, które już są w domu, ukryj głęboko w kredensie. Na stole umieść talerz z owocami, najlepiej umytymi, by można było sięgnąć po nie w każdej chwili

  3. Postaw na małe kęsy 
  4. Jeśli wiesz, że nie będziesz mogła powstrzymać apetytu na słodycze, przygotuj się na taką sytuację wcześniej. Podziel czekoladę czy ciasteczka na małe porcje (jedna kostka czekolady, jedno małe ciastko, jeden cukierek). Gdy najdzie cię ochota na coś słodkiego, zjesz tylko wydzielony kawałek, a nie np. całą tabliczkę.

  5. Zmień kolejność 
  6. Jeśli zawsze przygotowujesz na obiad tylko drugie danie, podawaj surówkę przed nim, a nie razem z nim. Pierwszy głód nasycisz niskokalorycznymi warzywami, więc zjesz mniej mięsa z sosem.

  7. Pokochaj przyprawy 
  8. Im ostrzejsze, tym lepsze: pieprz cayenne, sos tabasco, papryczki jalapeno. Wszystkie zawierają kapsaicynę – substancję, która pobudza przemianę materii.

  9. Nie rezygnuj z deseru
  10.  Okazuje się, że jedzenie słodkości tuż po posiłku nie powoduje przybierania na wadze tak, jak podjadanie ich między posiłkami. Prawdopodobnie dlatego, że po posiłku nie wzrasta gwałtownie poziom cukru we krwi (co ma miejsce, gdy zjesz coś słodkiego na pusty żołądek). A to właśnie gwałtowne wahania poziomu cukru są odpowiedzialne za napady głodu.

*************************************************************************************************************************
Teraz jest godz, 8.39 i kończę tu moja poranna kawę(zjadłam banan).
Znalazłam przepis na świetną sałatkę z awokado(mam jeszcze połówkę w lodówce. )
http://polkazprzyprawami.blox.pl/tagi_b/9007/salata-lodowa.html





Pyszna, kolorowa sałatka. Doskonale pasuje zarówno do obiadu jak i na przekąskę lub zjedzona z chrupiąca bagietką w pracy czy na uczelni. Jest bardzo lekka, ale dość sycąca. Kremowe awokado, chrupiąca papryka, świeży ogórek i zaostrzająca wszystko cebulka doskonale współgrają dając połączenie, do którego chętnie będziemy wracać. Idealnie sprawdzi się również do wszelkich grillowanych przysmaków, a sezon na grilla coraz bliżej. :)

Sałatka z awokado
Składniki:
  • Mała główka sałaty lodowej
  • 2 małe, dojrzałe awokado (muszą być dość miękkie)
  • 1 średnia czerwona papryka
  • 1 średnia czerwona cebula
  • 1 spory ogórek wężowy
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • Sól, pieprz
Sposób przyrządzenia:
Sałatę porwać na małe kawałki, umyć i odwirować w wirówce do sałaty. Awokado pokroić w kotskę. Najłatwiej zrobić to w ten sposób: przeciąć owoc na pół, wyjąć pestkę, naciąć miąższ w kostkę, uważając, aby nie uszkodzić przy tym skórki i wyjąć za pomocą łyżki. Do miski wpadnie nam miąższ pokrojony w kostkę. Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pokroić w cienkie paski. Cebulę obrać i pokroić w bardzo cienki piórka. Ogórka dokładnie wyszorować i pokroić w kostkę. Wszystkie warzywa wrzucić do miski. W małej miseczce lub słoiczku przygotować sos balsamiczny. Wlać ocet, dodać sól i wymieszać, aż się rozpuści. Dodać oliwę i dokładnie wymieszać trzepaczką lub potrząsnąć zamkniętym słoiczkiem, aż składniki się dobrze połączą, a sos przybierze postać emulsji. Dodać pieprzu do smaku, wymieszać i dodać do warzyw. Wszystkie składniki wymieszać i podawać do mięs lub jako przekąskę z pieczywem.
Smacznego!

Nie robię sama ale lubię coś podobnego zajadać na śniadanie. Ale wkleiłam bo przepis bardzo mi się podoba..

Waniliowa granola migdałowa

Składniki:
-2,5 szklanki płatków owsianych
-3/4 szklanki posiekanych migdałów
-1 łyżeczka cynamonu
-1/4 szklanki oleju (u mnie rzepakowy)
-1/4 łyżki ekstraktu z migdałów
-120ml syropu klonowego(z braku  zamiast tego dałabym miód )
-1/3 szklanki wiórków kokosowych

Wykonanie:

W dużej misce wymieszać razem: migdały, płatki owsiane, cynamon oraz wiórki kokosowe.
W średniej misce wymieszać: olej, ekstrakt oraz syrop klonowy.
Mokrą mieszankę przelać do suchych składników, dobrze i dokładnie wymieszać, aż wszystkie składniki zostaną połączone przez mokrą część.
Wyłożyć na brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia.
Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok 30minut, do ze złocenia, mieszając co jakiś czas.
Wystudzić i przełożyć do słoika.








Smacznego!

4 komentarze:

  1. ... tak prawie robiłem ... ale dzisiaj po południu dofutrowałem, podkusiło mnie ... paskudny jestem, to moja słabość ... od jutra muszę zacząć żyć poprawnie ... kiedyś już tak mi się udało ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W niedzielę nigdy nie ograniczam sobie jedzenia (oczywiście bez przesady) pozdrawiam wzajemnie-;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odnoszę się do porad: zawsze w koszyku na stole mam owoce, najczęściej jabłka. Z kęsami bywa różnie, bo wprawdzie są to pojedyncze czekoladki, ale jak już mam w domu, trudno mi zakończyć na jednej, dobiorę jeszcze dwie-trzy. A mąż hurtowo. Więc ostatnio nie kupujemy, aby nie kusiły. Obiad robię zawsze dwudaniowy, ale jem najpierw zupę a dopiero za godzinę drugie danie. Co do deseru, to wprawdzie nie po obiedzie, ale na podwieczorek lub kolację ostatnio robię kisiel na bazie zgromadzonych w słoiczkach soków zagęszczając oczywiście mąką ziemniaczaną. Pycha, wiem, co jem, bez konserwantów a do tego robię miejsce na regałach na nowe przetwory. A kisiel jest bardzo zdrowy na przewody pokarmowe. Buziaczki Uleczko :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupełnie inaczej juz jest Aniu bez partnera. Musiałam się nieźle przestawić. I jeszcze ciągłe się uczę i dlatego tyle tu o jedzeniu na blogu. Nawet nie zdajemy sobie sprawę jak dużo trzeba wiedzy w tym zakresie. Dziennie coś nowego okrywam i moje szare komórki z rana tu gimnastykuję tak przy okazji. Przed chwilka dokleiłam znaleziony smaczny przepis na sałatkę. Może niedokładnie tak jak w tym przepisie ja sobie dziś na obiad zrobię(bez cebuli i ogórka) ale sałatę lodowa mam i polówkę awokado także. A kisiel robię podobnie tak jak Ty. Buziaczki wzajemne-;)

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga