piątek, 27 marca 2015

Nie da się być najlepszym we wszystkim.

Życie to coś, co dzieje się wtedy, gdy jesteś zajęty snuciem planów na przyszłość. Regina Brett

Perfekcjonizm

A może każdy człowiek to perfekcjonista?

 W teorii chyba tak,

 jednak  w praktyce jest potem już coraz to gorzej, hehe




 Nie da się być najlepszym we wszystkim.
 Warto wybrać to, co naprawdę sprawia nam radość 
    Pozwalam sobie na  niedociągnięcia i  spontaniczność. Dziś dopiero zaczynam dzień hehe, chociaż już prawie południe
                                                        *****************************
http://zwierciadlo.pl/2014/lifestyle/zdrowie/olej-z-orzechow-wloskich-zdrowotne-wlasciwosci


123rf

Tekst i obrazek z sieci


Ukryty pod twardą łupiną orzech swoim wyglądem przypomina ludzki mózg. Dlatego właśnie uważano, że jego miąższ ma działanie lecznicze przy chorobach umysłowych, poprawia pamięć i usprawnia myślenie. Wytłaczany z niego olej, choć obecnie niedoceniany, przez lata był stosowany przez Greków i Rzymian jako środek leczniczy na stany zapalne nerek oraz kamienie żółciowe.

Dla każdego coś dobrego

Jedna łyżka oleju orzechowego pokrywa dzienne zapotrzebowanie człowieka na kwasy omega-3. Jest on również bogaty w witaminy A i B. Ta druga odpowiedzialna jest za regenerację układu nerwowego, dlatego olej ten ma działanie przeciw stresowe. Natomiast zawarta w nim witamina E korzystnie wpływa na skórę. Dzięki swoim właściwościom opóźnia procesy starzenia, zapobiega pojawianiu się zmarszczek, a także eliminuje egzemę i łuszczycę. Co więcej, olej orzechowy ma także działanie obniżające ciśnienie i cholesterol. Ten rodzaj tłuszczu poleca się więc osobom, które mają problemy z sercem. Działa także przeciwzapalnie oraz przeciwgrzybiczo.

Sposób na orzecha

Charakterystyczny, orzechowy smak i delikatna karmelowa nuta. Taka kombinacja sprawia, że olej z orzecha włoskiego idealnie pasuje do sałatek, sosów czy dressingów. Wszelkie smażenie nie wchodzi w grę. Przy wysokiej temperaturze traci on bowiem aromat, a jego smak staje się gorzki. Często jest natomiast wykorzystywany podczas przygotowywania potraw kuchni chińskiej, włoskiej oraz francuskiej. Stanowi również doskonały dodatek do racuchów, naleśników, a także ciast i deserów.
Ten rodzaj oleju powstaje w wyniku tłoczenia na zimno ziaren orzechów. Dzięki temu zachowuje on pełną zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Niestety w Polsce jest to raczej trudno dostępny produkt. Zdecydowanie większą popularnością cieszy się w krajach śródziemnomorskich, takich jak Francja czy Włochy. Należy jednak pamiętać, że olej z orzechów włoskich szybko jełczeje, dlatego po otwarciu nie należy go długo przechowywać. Najlepiej trzymać go w temperaturze pokojowej lub nieco niższej – zimna lodówka mu nie sprzyja.

Nie tylko do chrupania

Swoje zastosowanie olej orzechowy znajduje również w kosmetyce – nadaje skórze miękkość i sprężystość. Działanie oleju orzechowego wygładzające cerę było znane już w XVI wieku. Zawiera on kwasy tłuszczowe, istotne dla zachowania pięknego wyglądu. Doskonale nadaje się do nawilżania wysuszonych dłoni oraz jako krem pod oczy.
**********************************************************************************************************************************
Kupiłam ten olej w Lidlu i poszukałam w sieci co takiego kupiłam Okazuje się że warto było. Wczoraj dodałam olej do sałatki, a wieczorem posmarowałam nim ręce i twarz. Skoro jak piszą tu nadaje się do nawilżania wysuszonych dłoni oraz jako krem pod oczy. Pożyjemy zobaczymy jakie to cudo hehe..



9 komentarzy:

  1. ... najlepszym może nie ... ale dobrym na pewno ... choćby nasza ~Uleczka ... pewnie licencji pilota jej brak ... ale wiele innych fuch mogłaby się podjąć ... no, a teraz? ... przecież jest sobie sterem i okrętem ... i taki błysk ma w domu ... i takie łakocie potrafi ... orzechy zawsze lubiłem ... krzątaj się więc przed świętami, krzątaj ... tylko uważaj na siebie ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym pilotem Andrzeju to teraz jest problem na zachodzie po tym strasznym wypadku samolotowym. Nie wiadomo kiedy takiemu życie zbrzydnie i weźmie tylu niewinnych ludzi ze sobą na tamta stronę lustra.Nie warto się spieszyć. Nigdy i nigdzie no nie? Dziś zjadłam wodzionkę i tyle w ten postny piątek. Ale umyłam juz podłogi w górnej części domu. Za chwilkę schody, ale bez pośpiechu. Pozdrawiam Andrzeju-;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego oleju, ale poszukam w Lidlu. Orzechy wogóle sa zdrowe, mają dużo magnezu, warto przegryzać z pestkami dyni parę razy dziennie. Byle nie przesadzić, bo jednak ciężkie na wątrobę.
    Ja od rana w ruchu. Najpierw odwiozłam męża do pracy, pojechałam na cmentarz, potem do marketu na zakupy. O 10 pojechałam po wnuka i z nim do dermatologa /ciąg dalszy walki z trądzikiem/. Poczekaliśmy 1,5 godziny, potem szybko pojechaliśmy do laboratorium, które pobierało materiał do badania do godziny 12. Krew oddana, przywiozłam wnusia do siebie, nakarmiłam, bo był na czczo, odwiozłam do domu. Po drodze jeszcze apteka, a gdy wróciłam do domu padłam i niemal w biegu zasnęłam na 30 minut. Potem pranie dokończenie drugiego dania. Maraton, ale teraz już tylko czekam z pysznym obiadkiem na powrót męża z pracy. Buziaki Uleczko, czasem warto zacząć dzień w południe :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale Ci się nie dziwię ze padłaś. Tylko się dziwię że to nie matka wnuka takie z nim sprawy lecznicze załatwia. Dziś u siebie się ruszam na pół obrotach ale i tak juz podłogi i schody umyte, a na obiad dziś kartofelki i śledzie po włosku prosto ze słoika z Tesco. Pozdrawiam cieplutko -;))
      W Lidlu u nas jest taka specjalna półka na towary włoskie. W smaku neutralny Aniu do sałatek dobry będzie.,ale i na twarzy bez problemów w nocy go miałam.A moje ręce wymagają sporego natłuszczenia. Myślę że to był dobry zakup.

      Usuń
  4. Orzechy to najbardziej lubię jeść. I to wszystkie - jak leci.

    A na szyję ostatnio kładę sobie gruba warstwę linomagu i tak chodzę po domu bo na razie nie wychodzę na dwór. Po lekach przeciwbólowych dostałam uczulenie i zaczęła mi się skóra na szyi łuszczyć - dlatego ten linomag. Ale po tygodniu dopiero zrobiło się lepiej.
    Trudno - jak człowiek chce być piękny to wszystkiego się chwyta:-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze podziwiam Twoja dobra pamięć a orzechy właśnie dla pamięci podobno dobre A Linomag sprawdzony także dla dzieci..Źle się czuje. Jakbym tonę ważyła- taka się czuję ociężała i strasznie zmęczona,teraz wieczorem , choć przecież niewiele dziś pracowałam. Idę zatem do łóżka. Sen także robi dobrze na wygląd hehe. Dobranoc Stokrotko-;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zajrzyj do mnie w sobotę - humor Ci się poprawi:-))

      Usuń
  6. Byłam, i powiem że to wcale takie śmieszne nie było ,hehe. U mnie podobnie jest od rana do wieczora za ścianą- trzaskanie ,stuki , u mojego brata(jak zwykle), a i kos za oknem spać także już nie daje... buziaki

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga