piątek, 21 listopada 2014

Stare pudło- old woman ?



"BIDDY" TŁUMACZENIE POLSKIE

Wyniki: 1-4 z 4

biddy {rzeczownik}


 biddy {rzecz.} (też: old woman)
 staruszka {f.}
 biddy {rzecz.} (też: crone)
 starucha {f.}
 biddy {rzecz.} [pej.]




Angielskie Old woman biddy- niemieckie Altes Eisen( czyli złom)



http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140928/REPORTAZ/140929645
http://synonim.net/synonim/staruszka


staruszka: « np. o starszej kobiecie »


(....) Osób starszych przybywa, a według szacunków w 2050 roku będą większością w naszym kraju - przypomina dr Jarosław Kulbat, psycholog z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej. - To przyniesie niewyobrażalne zmiany i jesteśmy u progu społecznej rewolucji. Dlatego nie dziwi już widoczna aktywność starszych ludzi, to, że szukają nowych możliwości wyrażenia siebie. A jednocześnie postęp, jaki dokonał się w medycynie, sprawił, że ludzie inaczej się starzeją. Proszę porównać dzisiejszego 40-latka z osobą, którą oglądaliśmy w serialu "Czterdziestolatek” - trudno się oprzeć wrażeniu, że to jest inna epoka.


Jak zauważa dr Kulbat, wciąż jednak żyjemy w kulturze młodości: - Osoby starsze muszą zmierzyć się z dyskryminacją w różnych wymiarach i np. przełamać stereotyp, że ze względu na wiek starszym ludziom nie wszystko wypada.(.....)

                  ************************** Ogólnie uwaza się, że taki np. siedemdziesieciolatek to powinien już tylko rozance klepać i holubić wnuki…a tymczasem poprawiła sie jakość życia i są to często osoby jeszcze pełne wigoru…Jeżdżą na wycieczki, uprawiaja sporty.i są ciekawi nowości techniki i wogóle całego jeszcze ich  życia do końca swoich dni..

Bo  moja,, jesień "wciąż ma dla mnie kolory lata..






Obrazki z sieci. A ten z humorem szkolnym dla rozluźnienia tematu..

10 komentarzy:

  1. I ja uważam, że okres dojrzały jest nieporównywalny z tym sprzed 30-40 laty. Nawet ubiór, często sportowy, lekki, spódniczki/sukienki do kolana. Pewno, że znowu nie przesadzać i nie robić z siebie dzidzi-piernika, bo to śmieszne. I myślę sobie, że jednak kobitki się mądrzej starzeją, panom częściej zdarza się przeginać w jedną czy drugą stronę. /Jędruś się wkurzy, ale to nie o nim, bo on jest wyjątkowy, sympatyczny i wogóle nasz fajny ::)/ Pozdrawiam Uleczko :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko zależy od człowieka i jego zdrowia fizycznego i psychicznego. Do tego jeszcze dochodzi kwestia pieniędzy i stosunków w rodzinie. W naszej społeczności wciąż panuje stereotyp człowieka w starszym wieku spostrzeganego wyjątkowo negatywnie. A wogóle u nas z tą tolerancją jesteśmy bardzo na bakier. Pozdrawiam Aniu -;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, cytat z Kulbata, mam z nim zajęcia. Bardzo sympatyczny gość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świat jest mały Cynia. A młody myśli ze zawsze bedzie taki młody. Też tak myślałam hehe. Buziaki-;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ... a ja mam swoje określenie, którego używam : BABCIUNIUNIA ! ...
    ... no, a ja mogę być kimkolwiek ... nawet starym prykiem ....
    POZDRAWIAM. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To przynajmniej jak już, to miły stary pryk hehe...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uleczko tutaj pod tym linkiem dowiemy się co to jest starość :)

    https://www.youtube.com/watch?v=5AcUmz30qH0

    Najbardziej mi się podobna, że ta babcia "jest niekompletna i nie slucha się " :))) Tak postrzegają starość dzieci :)
    Pozdrawiam-Livia

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Liwia. Dzieci naprawdę wiedzą lepiej ,hehe. Mnie klepek także jeszcze nie brakuje jedynie czasem towarzystwa, ale jedynie czasem. A dla tak malego dziecka, to nawet 30 lat to już prawie wieczność. A mnie teraz to już i nawet 60 lat wydaje się być mlodością, i dziwię się kiedy ludzie w takim właśnie jeszcze wieku mówia o swojej starości. Pozdrawiam Cię serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój profesor z wspomnianej w poście szkoły, lat 70 chodził na dyskoteki i jeździł na rolkach i nam - studentom bardzo sie to podobało i zawsze go zachęcalismy do tego typu aktywności . Skoro zdrowie mu pozwala to czemu nie? Mi się takie aktywne osoby podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Olu to przecież każdemu wolno. Ale nic na siłę. Pod tym względem nie lubię robić nic tylko dlatego ze to teraz takie modne. Jak np te kijki. Ale jak ktos lubi to niech mu to na zdrowie wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga