wtorek, 2 września 2014

Wrocław prawie nieznane mi miasto,pomimo że tam są korzenie rodziny mojej Babci , matki mojego Ojca

http://muzeum.uni.wroc.pl/plan-zwiedzania/aula-leopoldina/



Wpiszcie  w wyszukiwarkę link i zobaczcie całość. Naprawdę warto!!!
Byłam tam  w tej auli  razem z wycieczką w sierpniu tego roku.  




Aula Leopoldina

Aula Leopoldyńska, największa i najbardziej reprezaulaLeopoldina02entacyjna część głównego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego, to cenny i unikatowy zabytek świecki późnego baroku. Wzniesiona w latach 1728-1732 wraz z całym kompleksem budynków uniwersyteckich, otrzymała swoją nazwę na cześć cesarza Leopolda I, fundatora Uniwersytetu w roku 1702. Aulę projektował Christophorus Tausch, uczeń Andrei Pozza, znanego włoskiego architekta, malarza i filozofa. Pokryta została freskami przez Johanna Christopha Handkego z Ołomuńca. Twórcą rzeźb figuralnych był Franz Joseph Mangoldt, znany artysta wrocławski rodem z Moraw, a ornamenty sztukatorskie i marmoryzację wykonał włoski mistrz Ignazio Provisore. Wymienieni twórcy doskonale zrealizowali artystyczną wizję Andrei Pozza: rzeźba, architektura i malarstwo tworzą jedną organiczną całość. Trójdzielność kompozycji wnętrza Auli powstała przez wydzielenie podium, audytorium i wspartej na filarach empory muzycznej.

14 komentarzy:

  1. Nooooo, to piękna wycieczka :)
    Pozdrawiam cieplutko, Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz tylko byłam w życiu we Wrocławiu, co prawda to było to dawno ale wrażenia się pozostały, że Wrocław to piękne miastao

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz byłam dopiero drugi raz. Poprzednio zaliczyłam niesamowitą Halę Stulecia we Wrocławiu.Podzielam Twoje zdanie na temat Wrocławia. Pozdrawiam JaGa serdecznie-;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tam rodzinę, byłem kilkakrotnie. Piękne miasto. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz coś nas jednak łączy. Ty masz teraz a ja podobno miałam a teraz nie mam. Pozdrawiam Andrzeju serdecznie.

      Usuń
  5. Uleczko Wrocław to moje rodzinne miasto:) Właśnie wróciłem stamtąd -smutne to bo jechałem tam prosto ze szpitala na pogrzeb. Mam tam jeszcze mamę i siostrę więc często bywam i zgadzam się to piękne miasto:) Pozdrawiam- Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście smuty powód Kormoranie. Zdrowia Ci życzę z całego serca i cieplutko Cie pozdrawiam-;))

      Usuń
  6. Wrocław to moje miasto rodzinne. Tam się wychowalem i mieszkalem. Własnie stamtąd wróciłem- prosto ze szpitala jechałem na pogrzeb:( ale zgadzam się to piekne miasto. Pozdrawiam-Kormoran
    piszę komentarz już 3 razy - za każdym razem pokazuje ze wystąpił błąd :( i kasuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś źle się tu dzieje na tym portale i nie tylko Ty tu masz kłopot. Mnie także się jakieś dziwne rzeczy to się dzieją. Nawet pisząc przesuwają się całe zdania poza szereg.Mam nadzieje że nie powtórzy się to co działo się na onetowych blogach,przez co sie tu przecież przeniosłam, i nie tylko ja..

      Usuń
  7. Wiele razy byłam we Wrocławiu. Bardzo go lubię, uważam, że jest wspaniały. Jednak w tej auli nigdy nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż dech zapiera takie to piękne. Pozdrawiam-;))

    OdpowiedzUsuń
  9. We Wrocławiu byłam ostatnio 9 lat temu. Byłam zachwycona urodą tego miasta.
    Też muszę coś o Wrocławiu napisać, bo mam kilka zdjęć z Rynku i z Auli Leopoldina i z innych pięknych zakątków.
    Pozdrawiam serdecznie Uleczko :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda że tak dużo zniszczeń tu na Śląsku ( niepotrzebnych, bo już z premedytacją zniszczonych grubo po wojnie, bo niemieckie) . Pozdrawiam Stokrotko-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga