środa, 4 września 2013

Coś słodkiego na moją chandrę

http://frittieforno.blogspot.com/2012/07/sernik-na-zimno-z-malinami.html


Sernik na zimno z malinami


Sernik nie tylko na upały, na każdą nawet najbardziej zmienną pogodę. Gdy przygotowywałam ten sernik  było prawie 30 stopni, pisząc post tylko 16, publikując znów jest słonecznie… ale przy każdej temperaturze mam na niego taką samą ochotę. Jest bardzo lekki, słodki, ale przełamany malinami. Przepis jest bardzo prosty i bez pieczenia, dlatego sernik zachwyca swoją delikatnością i prostotą smaku. Nie podaje konkretnej ilości malin, dodajcie ich tyle ile chcecie, z każdą ilością będzie pyszny :)


Składniki:
·         1 kg sera na serniki
·         300 g białej czekolady
·         500 g gęstej słodkiej śmietany
·         3 łyżki żelatyny
·         Maliny
Spód:
·         200 g herbatników
·         80 g roztopionego masła



Herbatniki za pomocą malaksera lub wałka pokruszyć, wymieszać z roztopionym masłem. Tortownicę wyłożyć folią spożywczą. Spód dokładnie wyłożyć herbatnikami, odstawić. 

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Żelatynę zalać 4 łyżkami wrzącej wody, gdy się rozpuścić wlać ją do gorącej czekolady, dodać 2 – 3 łyżki sera (odjąć z ogólnej puli), szybko i dokładnie wymieszać. Śmietanę ubić, wymieszać z serem i czekoladą rozprowadzoną z żelatyną. 

Połowę masy serowej wyłożyć na herbatnikowy spód, na to ułożyć maliny (ja ułożyłam tyle, aby dokładnie zakryć powierzchnię sera). Następnie do tortownicy wyłożyć resztę masy serowej. Odstawić do lodówki do stężenia na parę godzin.

Przed podaniem udekorować malinami.

Smacznego!

Ciekawy przepis z tą białą czekoladą . Chyba można przełożyć tez z innymi owocami nie tylko maliny





6 komentarzy:

  1. Witam Cię Uleczko ,bardzo pyszne musi być to ciasto ,tym bardziej ,że uwielbiam maliny,u mnie wszystko w porządeczku ,robię po 12,13 godz i resztę czasu zabiera mi dom i pies:) myślę że jesienią już nie będzie trzeba z nim tyle wychodzić to będzie więcej czasu na kompa ,pozdrawiam serdecznie:):):):

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie brzmi ten przepis, lubię serniki... :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No wygląda cudnie ale ja wciaz nie wiem jak ser i jak sie to robi:( gotowac potrafie ale ciasta nie bardzo. Mi tam trzeba kawe na lawe wszystko dokladnie:(
    Moze bedzie prosciej jak do Ciebie przyjade na taki sernik?:)))Kormoran

    OdpowiedzUsuń
  4. Litości! Przybywa mi kilogramów, a tu takie cudeńka...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisałam, do stosowania ! A niech tam, trochę kalorii przybędzie, ale jaka uczta dla podniebienia z milionem kalorii! Jeszcze bym na wierzch rzuciła parę płatków migdałowych. Rozpusta. Ściskam Uleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uleczko a nie trzeba cukru? Czy wystarczy tylko ta czekolada? Czekam na odpowiedź bo mi narobiłaś apetytu :) - Livia

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga