poniedziałek, 29 lipca 2013

Wiem, że potrawy na upały powinny być mało smażone, ale to jest naprawdę lekkie i pyszne jedzenie, a przede wszystkim bardzo szybkie!

http://odkrywcasmakow.pl/potrawy-na-upaly/


Jeśli mam wybierać, to zdecydowanie wolę lato niż zimę, chociaż takie pogody, jak mamy teraz, nie wywołują entuzjazmu. Najchętniej zaszyłabym się nad morzem, na hamaku i popijała zimne koktajle. Są one bardzo pożywne i zdrowie, jednak nie można z nimi za bardzo przesadzać, gdyż owoce zawierają dużo cukru, a on sprzyja tyciu i cukrzycy. Ale na taki jeden dziennie możemy sobie pozwolić icon wink Potrawy na upały – najlepsze przepisy Co potrzebujemy?
Składniki:
• duży jogurt naturalny
• 1 banan
• 20 dag truskawek
• kilka kostek lodu
Wszystko do miksera i pyszny koktajl gotowy! Oczywiście jogurt można zastąpić lodami śmietankowymi, ale wolałam wersję light, by lodami cieszyć się później icon wink Potrawy na upały – najlepsze przepisy
Niestety, same owoce to nie wszystko. Potrawy na upały dla mnie muszą być także mięsne. Musi być jakiś konkret. I mam! Pyszne letnie piersi z indyka! Pychota! Będzie trochę smażenia, ale warto icon smile Potrawy na upały – najlepsze przepisy Poza tym to jest bardzo szybkie danie, więc nie trzeba się męczyć nad kuchnią.




Obrazek z sieci
Letnie piersi z indyka z warzywami
Składniki:
• garść świeżego oregano i tymianku (zamiast tymianku może pietruszka)
• piersi z indyka – ilość zależna od apetytu i ilości gości
• 1 jajko
• trochę bułki tartej
• cukinia
• papryka żółta i czerwona
• pomidor
Zioła siekamy i mieszamy na talerzu z 2-3 łyżkami oliwy z oliwek i łyżką bułki tartej. Piersi z indyka myjemy i kroimy. Doprawiamy solą, pieprzem i obtaczamy w roztrzepanym jajku, a następnie panierujemy w ziołach i na patelnię. Na drugiej patelni smażymy na oliwie pokrojoną cukinię, papryki i pomidora. Można doprawić do smaku ziołami, ale przede wszystkim sól i pieprz. Do tego można ugotować lub upiec ziemniaki. Wiem, że potrawy na upały powinny być mało smażone, ale to jest naprawdę lekkie i pyszne jedzenie, a przede wszystkim bardzo szybkie!

                        **********************
Kto chce niech gotuje . Ja chyba dziś do kuchni nie wejdę he he. Miłego tygodnia życzę

13 komentarzy:

  1. Upał niestety, ale ja muszę gotować :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jenak głodna się zrobiłam i też coś już gotuję(kobieta zmienną jest he he)Milego

    OdpowiedzUsuń
  3. Żniwna pogoda, i ja wczoraj pluskałam się w rzece. Najpierw podziwiałam jej urodę: łachy piasku, kępy roślin obmywane przez wodę, olchowe półcienie; a potem brodziłam. Przywiozę tu moich "strażaków";-) "Komendant" ( najmłodszy 3. latek) będzie tu miał czym gasić pożar, na okrągło nas zabiera do akcji, wkładając nam na głowy kaski- moje czerwone miski do ciasta;-) Pa pa- Adela

    OdpowiedzUsuń
  4. A jaka to rzeka? Ale takich strażaków nawet na moment spuścić z oczu nie można. Uściśnij ode mnie tych strażaczków z miskami od ciasta na głowach ,he he. Pozdrawiam cała mokra od potu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I powiem im, że teraz uściski od Uleczki :-)))
      To nieduża rzeczka ale za to jak z obrazka... Pozdróweczkowo A.

      Usuń
  5. Teraz robię koktaile mleczne z kefiru, brzoskwini, banana i paru owoców winogrona. Blender na 2-3 minuty w ruch i gotowe. Teraz można wszystkie sezonowe owoce wrzucić do blendera. Nie próbowałam ze śliwkami, chociaż efekt może być niezły. Filecik całkiem, całkiem, zapisałam. Buziaki Uluś :))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja popijam ostatnio tylko wodę z cytryna bez cukru. Pocę się jak ten mops. Buziaki wzajemne Aniu-;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dzisiaj na koktailu mlecznym z owocami żyję ale nie narzekam:) Taki upal, że wcale się nie chce jeść ale musze coś w kuchni dla męża robić. Chłop to zawsze głodny nawet w upał:) Pozdrawiam-Livia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też głodna wieczorkiem się zrobiłam a w lodówce już prawie pustki a wiadomo jak z głodnym żołądkiem się zakupy robi. a mnie wnuczka zawiozła do biedronki i teraz na brak jedzenia w lodowce juz przez kilka dni nie będę mogła narzekać. Czekam z utęsknieniem na ochłodzenie. Pozdrawiam serdecznie-;))

      Usuń
  8. No i znowu kusi jedzeniem:) ja uwielbiam frytki i nimi ostatnio zyje ale Twoj przepis moze wykorzystam. Pozdrowka -Kormoran

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też frytki lubię nawet dziś świeży olej nabyłam do mojej frytkownicy Pozdrówka wzajemnie-;))

      Usuń
  9. Co to za nowa moda, żeby owoców latem unikać? Może i cukru w nich trochę jest, ale to cukier prosty, a nie skrobia, tłuszczu też są pozbawione. NO, z bananów i winogron można zrezygnować, ale są teraz i wiśnie, i morele, i pierwsze mało słodkie jabłka. Jak tego nie jeść?!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko przed badaniem krwi na zawartość cukru przy podejrzeniach cukrzycy dzień wcześniej należy z tych mocno słodkich owoców zrezygnować bo zafałszują wynik. Ale poza tym to masz całkowitą rację. Owoce jeść i to jak najwięcej. Pozdrawiam Grażynko serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga